5 674 läst ·
17 svar
6k läst
17 svar
Stress och problemfri tillbyggnad, händer det?
Superbra svar allihopa, det var som jag hade på känn ungefär att det nog i de flesta fall är en ganska kämpig upplevelse och att man behöver göra sig beredd på att det kan bli det oavsett hur noga man förbereder sig. Ska fortsätta suga och rita på detta samt diskutera med sambo så får vi se vad som händer i framtiden. 
Ja, det kan vara bra att kontrollera med kommunen vad som gäller din fastighet. I tätbebyggda områden finns det detaljplan/stadsplan som reglerar vad och hur det går bygga.
Det finns tråkiga exempel på okunniga byggherrar som lagt ut pengar på oseriösa arkitekter och entreprenörer som glatt spelar med i ideer som inte gått att förverkliga.
Lycka till om ni bestämmer er för att satsa!
Det finns tråkiga exempel på okunniga byggherrar som lagt ut pengar på oseriösa arkitekter och entreprenörer som glatt spelar med i ideer som inte gått att förverkliga.
Lycka till om ni bestämmer er för att satsa!
Byggrätt är total byggnadsyta i förhållande till fastighetens yta. En vanlig siffra är att 20 % av tomten får bebyggas, men det finns många lokala undantag.P Peter321 skrev:Med byggrätt, menar du då om det är tillåtet enligt detaljplan, eller är detta något annat? Som jag läst det så tillåter planen det som jag skissat på. Avståndet till grannen är över 4.5 meter så det borde vara lugnt (de byggde dessutom nyligen ut åt vårt håll så borde rimligen vara förstående om vi bygger till kan jag tycka).
Klicka här för att svara