13 784 läst ·
153 svar
14k läst
153 svar
Stötta Byggahus!!
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Fritt fram att stämma för förtal. Det ska man absolut göra om man anser sig ha blivit orättvist eller felaktigt uthängd. Men avsaknaden av såna mål säger väl lite om hur det verkligen ligger till...C Calore skrev:Om man blir uthängd som den VVS firman blev för några dagar sedan. Kan jag då stämma byggahus? Det är ju ett företag som genererar vinst genom att innehållet i det företaget pratar ( i vissa fall, vi låtsas att jag har rätt denna gång för diskussionen skull) skit om ett annat företag, helt felaktigt.
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 848 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 848 inlägg
Inte mot företag: https://lawline.se/answers/kan-man-bega-fortal-mot-foretagCruzze skrev:
Kan förtal begås mot företag?
Paragrafen tar sikte på en levande person och kan inte tillämpas i fråga om någon skulle begå motsvarande agerande men mot ett företag. Ett sådant agerande kallas istället för ekonomiskt förtal och är inte ett brott enligt svensk lag.
Det är ju helt sjukt, men självklart i företagsovänliga Sverige. Att man tjäna pengar på att låta andra på felaktiga grunder förstöra andra företag , vansinnigtMultiMan skrev:
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 848 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 848 inlägg
Det normala är väl att moderbolaget står för likviditet om det behövs, inte donationer? Har det gått dåligt flera år behöver man väl ändå lägga ner, men annars är det bara ett dåligt år att brygga för en viabel produkt, i en bransch som inte är så kapitalintensiv. Märkligt då att ägarna skulle låta det gå under.Nötegårdsgubben skrev:
Jo, men varför skulle de? Jag har svårt att tro att BH är en stor del av intäktsströmmarna i bolaget, så hur mycket av bolagets pengar kan vara skäligt att lägga på sajten? Vi lär inte få några direkta svar på sådana frågor, så det är väl inte värt att älta dem heller.
Naturligtvis kan man bidra till viktigare saker här i världen, men för vissa av oss med ett intresse att sajten finns kvar känns det ok att bidra lite till att så blir fallet.
Du gör givetvis vad du vill med dina pengar; det angår inte mig det minsta. Däremot tycker jag att företagstiggeri är en märklig och lite osmaklig företeelse.
Men du har rätt, det är klart att företagsledningen inte vill klargöra frågan, så se det som färdigältat nu
Husägare
· Jönköping
· 5 859 inlägg
Husägare
· Jönköping
· 5 859 inlägg
Eller så ser inte du det, för du är en sån som gnäller hela tiden .ricebridge skrev:
Husägare
· Jönköping
· 5 859 inlägg
Husägare
· Jönköping
· 5 859 inlägg
https://www.byggahus.se/forum/threads/saftig-faktura.376938/ricebridge skrev:
Här har vi en tråd. Företags namn och allt. Staffan skriver - ser bara 1 grenrör. Men på bilden ser vi 2 brunnar och flera andra avsättningar.
Man lirar helt på vad TS säger, men i slutet av tråden så kanske man se att TS blivit osams med installatören.
Vi vet inget om situationen , men ut med bilder på företaget och såga ned bara.
Du kanske bara bläddrat i trädgårds avdelningen och olika gräsklippare ? Jag menar om du missat alla dessa trådar.
Innan man kunde berätta för Staffan om hur fel han har som vanligt så blir man avstängd från den tråden och nu tror väl alla att det företaget suger. Det kanske det gör, men det VET INTE NI ELLER JAG utifrån vad en missnöjd kund skriver .C Calore skrev:[länk]
Här har vi en tråd. Företags namn och allt. Staffan skriver - ser bara 1 grenrör. Men på bilden ser vi 2 brunnar och flera andra avsättningar.
Man lirar helt på vad TS säger, men i slutet av tråden så kanske man se att TS blivit osams med installatören.
Vi vet inget om situationen , men ut med bilder på företaget och såga ned bara.
Du kanske bara bläddrat i trädgårds avdelningen och olika gräsklippare ? Jag menar om du missat alla dessa trådar.