Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Det innebär inga stora kostnader att driva ett forum.

• Gilla
GargamelSE och 2 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Pudelns kärna och därför jag anser det vara smaklöst. Att tigga för att kunna fortsätta firman i sus och dus istället för att rätta munnen efter matsäcken.

R reez skrev:
Pudelns kärna och därför jag anser det vara smaklöst. Att tigga för att kunna fortsätta firman i sus och dus istället för att rätta munnen efter matsäcken.
Vi hyr ut kommersiella lokaler och har fått en hel del förfrågningar om sänkt hyra. Våra direkta motfrågor är hur stor del av omsättningen de tappat, vilka åtgärder de vidtagit och om de gått in med något kapital själva. Vi hjälper så klart till så långt det är möjligt, men en fråga som inte kan backas upp med någon sorts bevis för hur läget faktiskt är, faller platt. Ungefär som i det här läget.

• Gilla
reez och 2 till
  • Laddar…
MultiMan
@reez @Robert63 Vad gör ni i forumet överhuvudtaget med den inställningen mot de som driver det? Det duger tydligen att nyttja gratistjänster men sedan pissa på ägarna bakom? Vilket är vad ni de facto gör, anklagar de för att vara oärliga och be om pengar trots att det inte behövs.

• Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
@reez @Robert63 Vad gör ni i forumet överhuvudtaget med den inställningen mot de som driver det? Det duger tydligen att nyttja gratistjänster men sedan pissa på ägarna bakom? Vilket är vad ni de facto gör, anklagar de för att vara oärliga och be om pengar trots att det inte behövs.
Forumet kan bara bli bättre om inte allt hackas i sig helt okritiskt.

MultiMan
Inte när man öppet föraktar och misstror forumets ägare. Då tycker jag man ska söka sig någonstans där man trivs bättre.

P
D Daniel 109 skrev:
Men de vore intressant att få svar på vad som kostar så enorma pengar.

MultiMan MultiMan skrev:
Inte när man öppet föraktar och misstror forumets ägare. Då tycker jag man ska söka sig någonstans där man trivs bättre.
Som att säga att man inte ska promenera i en skog för man ogillar markägaren...

Stackars olyckliga människor som har en sådan misstro till allt och alla. Har livet varit så hårt mot er? Tror ni verkligen BH tigger pengar till en hemlig lyxsemester eller oförtjänt höga löner, och dessutom pengar som de redan har? Det är ingen stor investering de ber om, mer likt en prenumeration på en tidskrift. Alla kan fritt göra sitt val om man tycker det finns ett värde.

• Gilla
MultiMan och 8 till
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
Vart får du ifrån att forumet är gratis att vara med i?
Du betalar med din egen information, dina inlägg och att du är en faktiskt medlem.
När dom säljer annonser på sidan är jag tämligen säker på att säljaren i samtalet med företaget tar upp hur många medlemmar forumet har.
Den informationen plus vilka grupper det postas mest i är den informationen man behöver för att välja marknadsföringskanal.

Utan medlemmar är forumet värdelöst.

• Gilla
Robert63 och 5 till
  • Laddar…
Jupp, det är som att vara fotbollssupporter och en massa andra saker. I vissa fall är man både kund och produkt.

• Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
Det är mycket som kostar pengar med att driva ett forum.
Om man inte uppskattar att de tigger pengar så finns det 3 altertanitiv
1. skänka pengar
2. Inte skänka pengar
3. Skippa forumet helt.

P
B Byggdjuret skrev:
Det är mycket som kostar pengar med att driva ett forum.
Om man inte uppskattar att de tigger pengar så finns det 3 altertanitiv
1. skänka pengar
2. Inte skänka pengar
3. Skippa forumet helt.

Jag skänker till ställen som redovisar. =) När det redovisats och jag tycker att det är behövligt skänker jag.
Det finns enormt många som tigger pengar och köper lyx istället för att lägga på det som sades från början.
Bör inte vara så svårt kan jag tycka.
Jag väljer 2an så länge.

• Gilla
Robert63 och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
Rkarlsson skrev:
Jag skänker till ställen som redovisar. =) När det redovisats och jag tycker att det är behövligt skänker jag.
Det finns enormt många som tigger pengar och köper lyx istället för att lägga på det som sades från början.
Jag väljer 2an så länge.
Men å andra sidan bidrar du med innehåll, nog så viktigt.
Egentligen viktigare, ett innehållslöst forum som bara drivs med pengar från användarna är ju ganska poänglöst. ;)

• Gilla
Anonymiserad 239657 och 2 till
  • Laddar…
Rkarlsson skrev:
Jag väljer 2an så länge.
Just det du pratar om är ett stort problem. Man kan aldrig veta var pengarna går. Vem kan man lita på?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.