13 784 läst ·
153 svar
14k läst
153 svar
Stötta Byggahus!!
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Jag är inte stressad alls. Jag gillar inte att se folk prata illa om företag när dem inte ens förstår så enkla fakta som att det går åt mer tid än just exakt den tid som montören är på plats .Dan_Johansson skrev:
Människor här har inte ens den basala kunskapen men sänka företag går bra.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 237 inlägg
Vafan, jag trodde jag var en del av produkten! Med det sagt kommer jag också slanta in lite. Det är ett trevligt tidsfördriv och här finns ypperlig hjälp när man behöver den.
Vad gäller sajtens allmänna ekonomi så är det nog inte så enkelt som att ägarbolagets omsättning och vinst bara eller ens främst kommer från BH.
Vad gäller sajtens allmänna ekonomi så är det nog inte så enkelt som att ägarbolagets omsättning och vinst bara eller ens främst kommer från BH.
men att företag sänker ”vanliga” människor anser du okej.C Calore skrev:
Det är en extremt liten andel av forumen som har så stora inkomster som det här. De flesta är nog glada om inkomsterna räcker för driften av servern. Innehållet står ju användarna för.
Absolut inte.K Kromo skrev:
Men ofta så anser ni att det blev dyrt för att ni inte förstår hela kostnaden.
I de fall där företag gör fel eller blåser folk, givetvis är det lika fel. Vem säger något annat ? Detta är felet med det skrivna ordet, det går inte att skriva allt och få in alla nyanser. Dessutom läser de flesta allt på det sämsta sättet. Jag gör likadant, jag blir arg bara jag ser Staffans avatar
Nu känns det som att du är ute och cyklar ordentligt. Hur lurar de folk menar du? Det här forumet är guld värt för oss som snickrar och fixar och bygger hus men kanske inte känner någon eller har farsan kvar i livet osv. Har lärt mig hur mycket som helst genom det här forumet.C Calore skrev:
Tycker inte att jag märker så mycket gnäll från företagare, typ elektriker och rörmokare som grinar när folk skriver hur man gör olika saker. Kanske det du menar modereras?
Var tog förra årets utdelning och tidigare utdelningar vägen? Spabad? Kan man ta utdelning i goda tider ska man likväl som aktieägare kunna föra in pengar i dåliga tider...
Och vad vet du om alla , som hänger här på forat? Bakgrunder, yrken, erfarenheter och särskilt inhämtade kunskaper kan ju variera högst väsentligt, men det verkar ha noll och intet värde när du har din åsikt klar. Alla bidrar på sitt sätt i förhållande till sin förmåga och vilja att dela med sig och kanske t.o.m. kanske hjälpa någon TS i någon klurig fråga.C Calore skrev:
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 264 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 264 inlägg
Nu har jag för lite erfarenhet av forumet som ny medlem och vill/kan inte uttala mig om graden av gnällighet än. Fakturor däremot... Det har jag erfarenhet av (på mottagande sida). Generellt sett tycker jag att fakturor är för dåligt specade. Det är inte konstigt att man undrar och/eller blir frustrerande. Tror många företag vunnit på att lägga lite mer tid på sina fakturor. Sedan är vi alla olika funtade. Jag frågar firman tills jag får ett svar som jag förstår. Andra söker hjälp i detta utmärkta forum. Ifall man stångat sig blodig för att få svar tidigare så är det inte konstigt att frustrationen lyser igenom här.C Calore skrev:
Jag vet givetvis inte allt om alla och jag generaliserar såklart.HasseTeknik skrev:
Och vad vet du om alla , som hänger här på forat? Bakgrunder, yrken, erfarenheter och särskilt inhämtade kunskaper kan ju variera högst väsentligt, men det verkar ha noll och intet värde när du har din åsikt klar. Alla bidrar på sitt sätt i förhållande till sin förmåga och vilja att dela med sig och kanske t.o.m. kanske hjälpa någon TS i någon klurig fråga.
Låt mig säga så här, vilka tror ni varit dem som bidragit till att mkt kunskap finns här ? Är det kunder eller installatörer som delat med sig av kunskap som sedan gjort att många här lärt sig mkt?
Jag vet vad jag tror.