23 219 läst ·
25 svar
23k läst
25 svar
Stöt mellan diskmaskin och diskbänk
Medlem
· Korpilombolo
· 3 760 inlägg
Jag hade diskmaskinsreparatören på besök för ett par veckor sedan för felsökning och det ingick att mäta mellan maskin och diskbänk. Det fanns t.o.m. en särskild kryssruta på arbetsordern för detta, så det verkar vara vanligt med jordfel.
I mitt fall var det ju "bara" ett jordfel och en mindre kittling i fingret, känns värre om det hade varit full kräm i diskbänken. Så jag förstår att dom mäter där emellan.imported_Benno skrev:
Moderator
· Stockholm
· 57 954 inlägg
Det var ett rätt anmärkningsvärt fel. Den som gjort det har lyckats missa en hel del. För OK att råka skada en ledare kan nog vem som helst råka göra någon gång.
Men att inte kontrollera inkopplingen i dosan, typ rycka lite i trådarna är oförlåtligt. OCH montören har uppenbarligen inte kontollerat uttaget före driftsättning. Så här är minst 3 fel på en och samma koppling. Det är rätt grovt, slarv och fuskjobb.
Men att inte kontrollera inkopplingen i dosan, typ rycka lite i trådarna är oförlåtligt. OCH montören har uppenbarligen inte kontollerat uttaget före driftsättning. Så här är minst 3 fel på en och samma koppling. Det är rätt grovt, slarv och fuskjobb.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden