Som rubriken lyder, får en stöt om man håller i diskho och diskmaskin samtidigt. Mätte med spänningsprovare och visade 140v mellan dessa. Mätte även i uttaget, 230v mellan fas och nolla, 0 mellan nollan och jord, 140 mellan fas och jord. Vad kan felet vara?
dock funderar jag på om de sitter fel uttag där, är ett jordat uttag och i resten av huset är de ojordat, kan de ja något med saken att göra?