Slipar av bänkskivan i köket och märker att det finns en tunn spalt / spricka i skarven mellan diskho och bänkskiva. Hur ska den hanteras? Känns som att olja inte kommer förhindra fukt att tränga in där.
Moderator
· Stockholm
· 57 887 inlägg
Ser ut som du har en underlimmad ho. Att det alltså är utfräst från undersidan, och så har hon limmats från den sidan. Nu har jag personligen ingen erfarenhet av underlimmat. Men det där ser inte bra ut. Dock osäker på vad som är bästa lösning.
Jag skulle kolla med någon firma som gör sådana här underlimmade skivor. Möjligt att man kan trycka in silikon i springan, men om det bör göras före eller efter oljning vet jag inte. Ev. fäster silikonet sämre om det kommit in olja. Men som sagt kolla med något proffs om hur man löser det här. Silikon kan vara jättefel.
Jag skulle kolla med någon firma som gör sådana här underlimmade skivor. Möjligt att man kan trycka in silikon i springan, men om det bör göras före eller efter oljning vet jag inte. Ev. fäster silikonet sämre om det kommit in olja. Men som sagt kolla med något proffs om hur man löser det här. Silikon kan vara jättefel.
Klicka här för att svara