3 595 läst ·
47 svar
4k läst
47 svar
Stort utbud av dimmers i Stockholms-trakten?
Hej,D Dublin skrev:
Jag vet inte vad som behövs - därav min fråga här.
Jag skulle behöva tips om något ställe jag skulle kunna åka till för att se alternativ och prata med någon som verkligen kan.
Är det någon som kan ge mig bra tips om det?
5-facksram är ju ganska ovanligt så det är nog få butiker (för privatpersoner) som har det i lager. Men har du inte allt för långt till elbutik i Veddesta så testa med dem. Jag tror du får flera alternativ ifall du säger att du vill byta ut rubbet. Sen kanske de inte har just 5-facksram i butiken men de bör ha annat i samma serie att kolla på.
Serien du har där är ABB Jussi, så ska du bara byta dimrar i ramen så måste du köpa just det fabrikatet, det finns mig veterligen inga universaldimrar som passar i Jussis ramar, utan det brukar bara var ELKO och EXXACT.
Jag kan inte just nu kolla vad jag betalar för Jussi LED-dimmer (elektroskandia har någon slags körning under natten då prissystemen är nere), men jag misstänker att den är snuskigt dyr.
Och då vet jag inte ens om den är bra.
Det är en djungel det här, man kan välja en LED-dimmer och en dimbar LED-lampa och tänka att man är hemma, så blir resultatet skit ändå, det flimrar, det går inte att dimma lågt, eller något annat skit.
Jag tycker att jag haft ganska bra resultat med den någorlunda prisbilliga Vadsbo VD200.
Som jag nu ser har utgått och ersatts av VD300, som man väl får hoppas inte är sämre.
https://www.elbutik.se/product.html/vadsbo-vd300-vriddimmer-led
Men som sagt, ramar till Jussi finns inte där.
Det kanske, eventuellt, kan gå att använda de befintliga ramarna, men det är långt ifrån säkert.
Jag kan inte just nu kolla vad jag betalar för Jussi LED-dimmer (elektroskandia har någon slags körning under natten då prissystemen är nere), men jag misstänker att den är snuskigt dyr.
Och då vet jag inte ens om den är bra.
Det är en djungel det här, man kan välja en LED-dimmer och en dimbar LED-lampa och tänka att man är hemma, så blir resultatet skit ändå, det flimrar, det går inte att dimma lågt, eller något annat skit.
Jag tycker att jag haft ganska bra resultat med den någorlunda prisbilliga Vadsbo VD200.
Som jag nu ser har utgått och ersatts av VD300, som man väl får hoppas inte är sämre.
https://www.elbutik.se/product.html/vadsbo-vd300-vriddimmer-led
Men som sagt, ramar till Jussi finns inte där.
Det kanske, eventuellt, kan gå att använda de befintliga ramarna, men det är långt ifrån säkert.