Hej,

Jag ska byta mina dimmers mot LED-dimmers.
En elektriker kommer hit och byter, men jag måste köpa materialet.

Var hittar jag en butik med stort utbud och kunnig personal i Stockholmstrakten (gärna norra sidan, men inget krav - hellre kunnig personal med stort utbud).

Mvh

PS!
Erfarenhet från Claes fixar, som jag planerar att anlita för detta.
 
G
Elbutik.se finns i Veddesta dock så har dom inte allt i lager i butikerna..
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 3 till
  • Laddar…
A _ametist_ skrev:
Hej,

Jag ska byta mina dimmers mot LED-dimmers.
En elektriker kommer hit och byter, men jag måste köpa materialet.

Var hittar jag en butik med stort utbud och kunnig personal i Stockholmstrakten (gärna norra sidan, men inget krav - hellre kunnig personal med stort utbud).

Mvh

PS!
Erfarenhet från Claes fixar, som jag planerar att anlita för detta.
Jag bytte i somras men då Elbutik.se-butiken inte hade mkt hemma i butiken beställde jag från Proffsmagasinet. Billigare och snabb leverans.
 
Hej,

Jag önskar en fysisk butik då jag inte riktigt vet vad jag ska köpa samt vill se/känna på dem så att det inte blir för plastigt eller så….
Vilken butik är bäst?
 
AXS
Hornbach, mycket bra personal.

På Bauhaus är de flesta vred trasiga.
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Var inne och kollade Hornbachs hemsida. Jag har en panel med 4-5 vred på. Hur gör jag då?
AXS AXS skrev:
Hornbach, mycket bra personal.

På Bauhaus är de flesta vred trasiga.
Var inne och kollade Hornbachs hemsida. Jag har en panel med 4-5 vred på. Hur gör jag då?
Vad rekommenderas?
 
  • Panel med fem vita vred monterade på en vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
AXS
Vad gör du med så många? 😲

Det finns stackbara så du kan göra hur många moduler du vill. Sök på kombinationsmontage.
 
AXS AXS skrev:
Vad gör du med så många? 😲

Det finns stackbara så du kan göra hur många moduler du vill. Sök på kombinationsmontage.
Har man öppen planlösning så blir det så…. Har fler 👍
 
A _ametist_ skrev:
Har man öppen planlösning så blir det så…. Jag vill ju att varje lampa styrs individuellt. Gör inte kombinationsmontage att alla styrs av ett vred?
Sökte kombinationsmontage på Hornbach - fick inga träffar?
 
Hornbach sökmotor är kass, men det är nog enklare att kolla på nätet efter vad du vill ha och sen leta upp vilka butiker som säljer de fabrikaten.
 
D Dublin skrev:
Hornbach sökmotor är kass, men det är nog enklare att kolla på nätet efter vad du vill ha och sen leta upp vilka butiker som säljer de fabrikaten.
Det är ju det som är svårt - jag vet ju inte vad jag ska ha…
Så därför undrar jag här om ett ställe i Stockholm som har bra utbud, men kanske främst kunnig personal som kan hjälpa mig.
Tips?
 
AXS
Ja, åk till Hornbach så hjälper dom dig.

🙃
 
A _ametist_ skrev:
Var inne och kollade Hornbachs hemsida. Jag har en panel med 4-5 vred på. Hur gör jag då?

Var inne och kollade Hornbachs hemsida. Jag har en panel med 4-5 vred på. Hur gör jag då?
Vad rekommenderas?
Är den där styggelsen verkligen något att satsa vidare på?

Styrning av retrofit led fungerar aldrig bra, och så många dimrar blir dyrt.

Om du sätter vanliga brytare så länge kan du spara ihop lite och byta armaturer/puckar till nativ led-styrning och något digitalt system som dali eller casambi. Då kan du sköta allt från en eller max två styrpaneler
 
  • Gilla
avh67f och 1 till
  • Laddar…
S surglad skrev:
Är den där styggelsen verkligen något att satsa vidare på?

Styrning av retrofit led fungerar aldrig bra, och så många dimrar blir dyrt.

Om du sätter vanliga brytare så länge kan du spara ihop lite och byta armaturer/puckar till nativ led-styrning och något digitalt system som dali eller casambi. Då kan du sköta allt från en eller max två styrpaneler
Nu hänger jag inte med alls…..
Vad är ”retrofit led”?
Och vad är ”nativ led-styrning”?

Trodde inte det fanns alternativ än att använda dessa….

Ännu större behov att att få tips om en bra el-handel som kan guida mig rätt. Tips någon?
 
AXS AXS skrev:
Ja, åk till Hornbach så hjälper dom dig.

🙃
Var på Hornbach, men de hade inte rätt modell/märke. Stiften måste passa, och de är tydligen placerade olika på olika märken…

Om ni ser på bilen ovan - är det någon som kan klura ut vilket mörke det kan vara. Hornbach såg ex på att min var rundad i kanterna än deras modeller…
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.