Vi ska lägga klinker i kök (arbets- och bardelen) och hall ca 10 kvm vardera. Nu har jag blivit fundersam över vilken storlek vi ska använda. Alternativen är 30x60 förskjuten läggning eller 30*30 (ej förskjuten). Det är betydligt billigare att lägga 30x30 eftersom det kostar extra att lägga större plattor även om den stora plattan i sig är billigare. Helst hade jag velat ha en 40x40-platta med rak läggning men det finns inte som alternativ. Så vad skulle ni välja? Vilket är snyggast?

T
Svårt val, men personligen hade jag valt 30x60!

Vi har precis lagt in 35 kvm 30x60 med förskjutning, det blev kanonbra. Kostar mer? Varför?

H
De större är svårare att lägga, därför är det dyrare :)

Jag tycker det är snyggt med 100x100-plattor. Ett jävla krabb att lägga, men snyggt som sagt.

T
1337 skrev:
Jag tycker det är snyggt med 100x100-plattor. Ett jävla krabb att lägga, men snyggt som sagt.
Fan, man måste ju hyra en byggkran för att kunna lägga dom plattorna : )

Ju större dess snyggare tycker jag, vi har 45x45 i köket och 30x60 i hallen klart snyggare med stora plattor än små på golv.
Jag kolla på 100x100 när vi köpte hallklinkersen, jävlar va läckert men fan så tungt :) vi valde lite mindre ändå.

jag ska lägga 25m2 60'60 i badrummet, det är snyggt

umit skrev:
jag ska lägga 25m2 60'60 i badrummet, det är snyggt
Blir inte det svårt med tanke på att hela golvet skall ha fall?

i duschen ska jag ha mosaik, det glömde jag skriva och köpte en golvbrun som heter unidrain som sitter mot väggen, så man behöver lutning på den sidan.

Jag ser att de flesta tycker ju större plattor desto snyggare. Vi har nu i alla fall valt 30x30, jag har surfat runt en del på en massa inredningsbloggar och tycker att det ser OK ut. Hade det funnits 40x40 hade jag hellre tagit det, men nu hade vi inte det valet. Det jag också tänkt på en del är att få det se så neutral ut som möjligt, stilen ska ju hålla ett bra tag framöver just på klinker. På 90-talet verkar det ha varit populärt att lägga klinker på diagonalen och det tycker man ju inte är så snyggt nu. Det är också en orsak till att jag tvekar om 30x60 i för skjutning.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.