4 565 läst ·
5 svar
5k läst
5 svar
Storlek på insatsrör?
Jag har en skorsten som inte är godkänd så jag tänkte sätta in ett insatsrör...frågan är bara hur stort det bör vara?
Som det är nu så skall jag bara elda i min kökspanna och undrar om det räckar med 100mm innerdiamer.
Har lurat på detta kitt...
http://www.soliduct.com/insatsrorspaket-100-komplett-gor-det-sjalv.htm
Jag har letar runt men inte hittat något bättre pris än detta.
Någon som vet om det finns mer prisvärda paket ute på marknaden?
Tacksam för svar och funderingar!
Som det är nu så skall jag bara elda i min kökspanna och undrar om det räckar med 100mm innerdiamer.
Har lurat på detta kitt...
http://www.soliduct.com/insatsrorspaket-100-komplett-gor-det-sjalv.htm
Jag har letar runt men inte hittat något bättre pris än detta.
Någon som vet om det finns mer prisvärda paket ute på marknaden?
Tacksam för svar och funderingar!
Enligt http://www.pelletskungen.se/wpage.aspx?pageno=24 så ska man visst ha 113 mm insatsrör för vedutrustning i villor, antar att det täcker kökspannor också...Kolla sidan, de har ganska bra priser, köpte mitt insatsrör till pelletskaminen där och det funkade fint med leverans och sånt.
skulle nog kört på ett aningen större rör om det går att få ner, vill nog till att kunna överdimensionera med insatsrör överhuvudtaget i normala fall, tumregeln är "så stort det går" när det gäller ved och insatsrör
Tackar! skall kolla i helgen och se vad jag kan köra igenom. endel tippsar om att pröva med en pet-flaska...ska bara försöka få igenom en draglina...itkonsult skrev:
Klicka här för att svara