8 224 läst ·
79 svar
8k läst
79 svar
Storlek på huvudsäkringar
Då är man typ helrökt. Har hänt mig en bara en gång, i en gruppcentral, så vi lämnade den säkringsplatsen tom sen och kunden tänkte inom några år ändå byta central - kanske ...E El-Löken66 skrev:
Men det rätta svaret är väl att man borrar ur den knäckta skruven och fixar till gängan med sin whitworth 3/16 gängtapp som alla seriösa elektriker naturligtvis har med sig i verktygslådan.
Eller så fyller man ut propphållaren med några brickor sätter i proppen och drar, ev kan man beställa ett nytt säkringselement och komma tillbaka och byta senare, Men det tycker kunden är onödigt, byta säkringselement, för allt fungerar ju utan.
Det är samma där, avtalsbrott mot nötägaren.Alfredo skrev:
För att inte tala om diverse risker, glappkontakt eller ljusbåge då slanten trillar ner, jag trodde Elmont jobbade med detta men det var visst fel.
Jag har stött på lösningen och det fungerar så länge lasten är låg, visst, men en yrkesman skulle aldrig lämna det så, det syns direkt man tar ur säkringen att problem kan uppstå och då informerar man kunden om att det eventuellt kan bli ett stort merjobb.
Före man sliter och drar.
Nu var nog varken @useless eller jag helt gravallvarliga.E El-Löken66 skrev:
Detta med mynt i har jag sett vid flera tillfällen.Alfredo skrev:
Knappast Elodont som är skyldig till alla dessa..
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Man får inte lägga i mynt för då kan inte ploppen hoppa ur och säkringen bryter inte.
Så det så
Protte
Så det så
Protte
Sluta nu, @El-Löken66 kommer att bli alldeles förtvivlad. Alla fattar väl att man måste borra hål i myntet för ploppen.prototypen skrev:
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Det finns valutor med mynt med hål
Protte
Protte
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Mynt med hål finns nog i länder där man tar lite lättare på det här med passdelar och har då anpassat mynten till alternativ användning.
Protte
Protte