4 955 läst ·
20 svar
5k läst
20 svar
Storlek på hon bredvid hällen?
Jag är också på jakt efter nya hoar. Du har inte lust att dela med dig av någon länk där du hittat Franke till 50% ?Snailman skrev:
Ska fråga på el hur nära man får ha en ho/blandare till hällen? Det blir ju ganska nära typ 15cm.
Försöker bestämma mig hur jag ska göra så jag kan beställa hoarna snart.
Har letat i tyskland efter hoarna, och tror det har klarnat, i Sverige har man bara en typ av bottenpropp, i tyskland tre olika, i Sverige ingår vattenlås i tyskland ingår det ej. Genom att leta på reservdelar hos franke så har jag dessikerat det tyska numret för hon.
Om jag köper två hoar i tyskland (behöver två) och två vattenlås, så kostar de 300 euro med frakt, en enda ho i Sverige skulle kosta minst 3200kr, så det blir ca halva priset från Tyskland.
Hade egentligen tänkt köpa Intras hoar men de verkar inte säljas i tyskland, så det blir blandat Intra och Franke hoar.
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 586 inlägg
Enklast är nog att söka efter den modell man söker på idealo.de sen letar man efter en säljare som levererar till Sverige, det brukar vara en av tio på ett ungefär.
Firman jag hittade, verkar bara vara billiga på Frankes Box hoar för planlimning/undermontering
https://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/5442962_-box-bxx-210-110-54-franke.html
Billigaste firman går dels att handla direkt ifrån eller via eBay.
Firman jag hittade, verkar bara vara billiga på Frankes Box hoar för planlimning/undermontering
https://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/5442962_-box-bxx-210-110-54-franke.html
Billigaste firman går dels att handla direkt ifrån eller via eBay.
Redigerat:
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 586 inlägg
Har fått hoarna från Bielemejer eller vad de heter, gick bra förutom att de skickade en följesedel med samtliga prylar avbockade i ett av paketen, och det var enda paketet jag fått vetskap om = sändningsnummer
Det paketet var skadat, typ tejpen lossat och såg halvtomt ut och prylar fattades, så fick panik två dar tills paket nr två kom två dagar senare med resten av prylarna i , de hade skickats samtidigt men hade var sitt sändningsnummer.
Så mitt råd är att registrera dig hos butiken, då kan du troligen se alla sändnings imamer, jag fick bara mejl om ett.
Det paketet var skadat, typ tejpen lossat och såg halvtomt ut och prylar fattades, så fick panik två dar tills paket nr två kom två dagar senare med resten av prylarna i , de hade skickats samtidigt men hade var sitt sändningsnummer.
Så mitt råd är att registrera dig hos butiken, då kan du troligen se alla sändnings imamer, jag fick bara mejl om ett.
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 586 inlägg
Antagligen rättstavningens förslag på sändningsnummer, den är helvild, vill särskriva och gärna stoppa in fotbollstermer (är noll sportintresserad) den rättade fotbollstermer till fotbollsturnering såg jag nu.Nyfniken skrev:
Klicka här för att svara