Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 586 inlägg
Jag ska ha ett U kök på ena sidan är det en hel diskbänk med en stor ho i ett 60 skåp.
Mittemot är det ett 40 skåp två 60 skåp och ett 40 skåp på rad, mitt i de två 60 skåpen ska hällen sitta, troligen 90 bred.
Till höger om hällen ska jag ha en ho, i 40 skåpet, nu funderar jag på vilken storlek?
Antingen en 160 bred ho eller en 340 bred ho, alltså en Franke 210-16 eller en 210-34, är nästan samma pris.
Vet inte vilken storlek som vore bäst?
Mittemot är det ett 40 skåp två 60 skåp och ett 40 skåp på rad, mitt i de två 60 skåpen ska hällen sitta, troligen 90 bred.
Till höger om hällen ska jag ha en ho, i 40 skåpet, nu funderar jag på vilken storlek?
Antingen en 160 bred ho eller en 340 bred ho, alltså en Franke 210-16 eller en 210-34, är nästan samma pris.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vet inte vilken storlek som vore bäst?
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Storlek på honom bredvid hällen
???
Är det din man/pojkvän?
Ca 1,80 är väl lagom, om det är kroppslängden du menar
???
Är det din man/pojkvän?
Ca 1,80 är väl lagom, om det är kroppslängden du menar
skulle ta den större. så den sväljer bra med pastavatten och liknandeSnailman skrev:
Jag ska ha ett U kök på ena sidan är det en hel diskbänk med en stor ho i ett 60 skåp.
Mittemot är det ett 40 skåp två 60 skåp och ett 40 skåp på rad, mitt i de två 60 skåpen ska hällen sitta, troligen 90 bred.
Till höger om hällen ska jag ha en ho, i 40 skåpet, nu funderar jag på vilken storlek?
Antingen en 160 bred ho eller en 340 bred ho, alltså en Franke 210-16 eller en 210-34, är nästan samma pris.
[bild] [bild]
Vet inte vilken storlek som vore bäst?
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 586 inlägg
Jag stängde av rättstavningen på mobilen för några dagar sedan, men märker ingen skillnadKnockOnWood skrev:
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Om jag får vara lite tvärs emot 
Om man har diskbänk med stor disklåda och vask bara en meter bort, och i/på samma bänk eller i vinkel, så ser jag ingen som helst anledning att sätta in ytterligare vask bara för att hälla ut lite pasta- eller potatisvatten.
Gör något meningsfullare av bänkytan i stället!
PS
Och sätt honom på att duka, rensa sallad eller korka upp middagsdrycken i stället
Om man har diskbänk med stor disklåda och vask bara en meter bort, och i/på samma bänk eller i vinkel, så ser jag ingen som helst anledning att sätta in ytterligare vask bara för att hälla ut lite pasta- eller potatisvatten.
Gör något meningsfullare av bänkytan i stället!
PS
Och sätt honom på att duka, rensa sallad eller korka upp middagsdrycken i stället
gillar matlagning så kommer det vara fint med en vask bredvidKnockOnWood skrev:
Om jag får vara lite tvärs emot
Om man har diskbänk med stor disklåda och vask bara en meter bort, och i/på samma bänk eller i vinkel, så ser jag ingen som helst anledning att sätta in ytterligare vask bara för att hälla ut lite pasta- eller potatisvatten.
Gör något meningsfullare av bänkytan i stället!
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 586 inlägg
Ska fråga på el hur nära man får ha en ho/blandare till hällen? Det blir ju ganska nära typ 15cm.
Försöker bestämma mig hur jag ska göra så jag kan beställa hoarna snart.
Har letat i tyskland efter hoarna, och tror det har klarnat, i Sverige har man bara en typ av bottenpropp, i tyskland tre olika, i Sverige ingår vattenlås i tyskland ingår det ej. Genom att leta på reservdelar hos franke så har jag dessikerat det tyska numret för hon.
Om jag köper två hoar i tyskland (behöver två) och två vattenlås, så kostar de 300 euro med frakt, en enda ho i Sverige skulle kosta minst 3200kr, så det blir ca halva priset från Tyskland.
Hade egentligen tänkt köpa Intras hoar men de verkar inte säljas i tyskland, så det blir blandat Intra och Franke hoar.
Försöker bestämma mig hur jag ska göra så jag kan beställa hoarna snart.
Har letat i tyskland efter hoarna, och tror det har klarnat, i Sverige har man bara en typ av bottenpropp, i tyskland tre olika, i Sverige ingår vattenlås i tyskland ingår det ej. Genom att leta på reservdelar hos franke så har jag dessikerat det tyska numret för hon.
Om jag köper två hoar i tyskland (behöver två) och två vattenlås, så kostar de 300 euro med frakt, en enda ho i Sverige skulle kosta minst 3200kr, så det blir ca halva priset från Tyskland.
Hade egentligen tänkt köpa Intras hoar men de verkar inte säljas i tyskland, så det blir blandat Intra och Franke hoar.
Varför så lite som 15 cm?Snailman skrev:
Rent praktiskt vill du nog kunna ställa typ en 24 cm kastrull/bunke mellan häll och ho eller? 25-30 cm mellan häll och ho tycker jag att du bör ha. Vi har ca 35 cm mellan och jag tycker att det kan bli lite trångt ibland.
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 586 inlägg
Bänkskåpen står där de står, hällen mitt i de två 60 skåpen, sen vasken i 40 skåpet, om man tar den lilla vasken kan man sätta den till höger i skåpet, då skulle man kunna få max 35 emellan, tar man den större hon, så måste den sitta i mitten på 40 skåpet, då blir det 15 emellan.arneri68 skrev:
Nu har jag räknat med en 90 bred häll
Jag ska ha träskiva, så bör man kunna ställa ett sånt där galler som höjer upp kastrullen från bänken, om kastrullen är varm?
Skulle man ha ett grytgaller där som detta typ? Det är 28cm brett
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 586 inlägg
