Är det möjligt att sätta golvplattor som är 45*45 med bra resultat eller blir det problem med tanke på fallet ? ( menar givetvis inte runt golvbrunnen )

Alla verkar sätta max 20*20 så jag gissar att det finns någon anledning annat än den rent estetiska.

Det är omöjligt att lägga 45x45 i ett konkavt fall med bra resultat, det kommer bli bedrövligt. Man skulle behöva skära sönder plattorna åtminstone runt brunnen, och så skulle man sannolikt behöva stå ut med tandande hörn på plattorna i stora delar av rummet.

Om man däremot skulle spackla ett helt plant fall mot en ränna av typen Unidrain så kan man ha hur stora plattor som helst.

Mm...misstänkte det :( Synd för plattorna vi hittat gör sig inte alls lika bra i mindre format.

Som jag skrev så hade jag givetvis inte tänkt använda det vid golvbrunnsfallet, där blir det mosaik:rolleyes:

Vissa väljer att gå ifrån branschreglerna och köra utan eller bara med lite fall ute i rummet och sedan spackla ordentligt fall där man ska duscha. Då kan man köra stora plattor ute i rummet, och sedan gå över till mindre i duschen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.