2 270 läst ·
7 svar
2k läst
7 svar
Storkök
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Jag och ett par kollegor har nu letat och dryftat om regler och rekomendationer gällande storkök. Allt är ju kaklat och rostfritt pga att det ska vara lättstädat, utrymmet har brunn.
Det vi inte kommer fram till är om det finns något speciellt som säger något om placering av uttag, kabelkanaler osv osv.
Någon som sett något/vet med säkerhet?
Det vi inte kommer fram till är om det finns något speciellt som säger något om placering av uttag, kabelkanaler osv osv.
Någon som sett något/vet med säkerhet?
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Låter som en intressant diskussion. Men den kanske inte platsar i ett konsumentforum?
Renoverare
· Gävleborg
· 8 220 inlägg
Jo, för sjutton. Allt passar in här.
Allt som är intressant.
//Patrik
//Patrik
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 922 inlägg
Inte med säkerhet. Det verkar ju täckas upp av SS 436 40 00: ..., kommersiella och offentliga utrymmen. Men jag kan inte påminna mig att jag läst nåt specifikt om storkök. Det borde finnas lite speciella krav med tanke på all metall, och det räknas nog som fuktigt utrymme med tanke på golvbrunn och städning. Kör man högtryckstvätt i storkök tro
?
Nja, saken är den att det är ingen som ska göra nått utan det kom bara på tal så där utan vidare, lika enkelt som att disskutera vilken typ av Whiskey som är den bästa....
Moderator
· Stockholm
· 57 895 inlägg
Som sagt, iofs en intressant diskussion, men jag stänger ämnet. Detta är ett konsumentforum.