Hejsan

Har köpt en rostfri storköksdiskho med förspolningsdusch som jag ska montera i pannrummet. Men har lite problem med att lista ut hur jag på bästa sätt ska koppla avloppet då den verkar vara lite modifierad. Min enda tanke just nu är att montera på en helt vanlig diskbänk bottenventil i 48mm hålet i botten av "lådan". Men problemet med detta är att iom botten är helt plan och det inte är någon försänkning så kommer bottenventilen sticka upp lite och allt vatten kommer inte kunna rinna ut.

Någon som har bättre förslag?

mvh Timo

V6f8YB3.jpg
 
Redigerat:
Åsa Lund
Finns det ingen gängad anslutning på undersidan?
 
Redigerat:
Krilleman
Är det kemisk metall som tidigare ägare kladdat med?!

Jag skulle nog frakta bänken till närmsta svetsare som klarar uppgiften för att få den OK igen.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.