Fast @Toddep är ute efter "ren" betonglook

Andreas_kalmar Andreas_kalmar skrev:
kan inte bli mer ren. obehandlad betong är inte rolig i städ synpunkt

du kanske tänker epoxy med pigment?

T Toddep skrev:
Det ska poleras in en vax efter att golvet blivit glättat vid gjutning. Mkt snyggt
då får du samma look i tvättstugan med epoxy.

Fast det blir ju svårt att få upp en sockel utan tix som ändrar färgen sen så är det troligen inte ok med färsäkringsbolagen

Fast det blir ju svårt att få upp en sockel utan tix som ändrar färgen sen så är det troligen inte ok med färsäkringsbolagen
tix?
så alla industrikök och skolkök är ej godkända?

Jo fast det är ju inte samma sak kanske

Jo fast det är ju inte samma sak kanske
såna kök vattenbegjuts varje dag. vid korrekt städning.

Ja jag vet gjort ett gäng sånna med men du kan inte jämföra kraven på ett storkök med ett badrum i hemmiljö. Ett storkök är i första hand gjort för att klara livsmedelskraven

Ja jag vet gjort ett gäng sånna med men du kan inte jämföra kraven på ett storkök med ett badrum i hemmiljö. Ett storkök är i första hand gjort för att klara livsmedelskraven
kan inte jämn föra högre krav med lägre?

Jo men det är ju inte samma krav

P
Storkök kostar golvet lite mer för många krav finns det inte minst ur arbetsmiljö hänseende.
Halkfritt, spolbart, åtskilliga golvbrunnar, slitstarkt, tåligt mot kraftiga kemer, kokande vatten mm.
Bara mattan är en förmögenhet. Synlig betong är inte tillåtet.

electroluxaren skrev:
Storkök kostar golvet lite mer för många krav finns det inte minst ur arbetsmiljö hänseende.
Halkfritt, spolbart, åtskilliga golvbrunnar, slitstarkt, tåligt mot kraftiga kemer, kokande vatten mm.
Bara mattan är en förmögenhet. Synlig betong är inte tillåtet.
samma golv som görs hos svensson görs i köksgolv på storkök. jag vet.
ingen större skillnad.

det ända som faktiskt är skillnad är just brunnar som många tar extra för om dom är av rostfritt modell större.
har själv fått en snabbutbildning av en som som lägger "fogfria golv".

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.