Jag håller på att bygga nytt kök och renovera lägenheten. Efter att ha tagit ner all tapet så finns det flertalet större hål och sprickor, speciellt runt ventilationen som jag behöver fylla i. Vad ska jag använda för material? bifogar en bild
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det beror ju lite på vad du ska göra, tapetsera eller ?
Om jag tolkar bilden rätt så är det gipsskivor som det lossnat bitar ifrån.
I så fall kan du pilla bort alla lösa bitar och spackla igen det med väggspackel. Använd glasfiberremsor att armera med.
Om du dessutom ska tapetsera så rekommenderar jag dig "easycover" som är slags en glasfiberarmerad "förtapet" som är hård och ger ett mycket jämnt underlag. Du kanske måste gå till en färgaffär för att hitta personal som vet vad det är.
Om jag tolkar bilden rätt så är det gipsskivor som det lossnat bitar ifrån.
I så fall kan du pilla bort alla lösa bitar och spackla igen det med väggspackel. Använd glasfiberremsor att armera med.
Om du dessutom ska tapetsera så rekommenderar jag dig "easycover" som är slags en glasfiberarmerad "förtapet" som är hård och ger ett mycket jämnt underlag. Du kanske måste gå till en färgaffär för att hitta personal som vet vad det är.
Jag använder alltid "gipsbruk" för snabba lagningar där större hål behöver lagas innan spackling eller dyl.
Även utmärkt för att putsa mindre ytor med.
Även utmärkt för att putsa mindre ytor med.
Tycker att det ser ut som lättbetong. Ett gips- eller cementbundet väggspackel är vad jag skulle använda. Sedan finspackling med vanligt sandspackel om det ska målas eller tapetseras. Eventuellt kan det vara klokt att armera med någon form av väv, som BAS föreslår.
had eliknande problem i min hall. snackade me en gammal betongare på jobbet och
fick en säck lagningsmassa. och kan bara säga att here jäses så lätt arbeta och
klistrar kanonpå allt
desutom betydligt biligare än gips bruk....
fick en säck lagningsmassa. och kan bara säga att here jäses så lätt arbeta och
klistrar kanonpå allt
desutom betydligt biligare än gips bruk....
Klicka här för att svara