1 623 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Stor glipa mellan Fasat kakel och bänksiva
Jag har kaklat över bänkskivorna i köket med ett klassiskt vitt kakel med fasade kanter. Problemet är att jag lämnat en enligt mig lite för stor glipa mot bänkskivan ca nästan 1 cm.... När jag nu ska lägga mjukfog mot bänkiva (och ett innerhörn) så inser jag ju att det kommer se ganska fult ut med en så bred fog... är la inte mkt att göra antar jag såvida det inte finns nån list eller nått annat att sätta istället för mjukfog...
även innehörnet blev lite slarvigt gjort och kommer kräva en blaffig mjukfog för att få snygg..
Långskott att fråga men men vet aldrig
även innehörnet blev lite slarvigt gjort och kommer kräva en blaffig mjukfog för att få snygg..
Långskott att fråga men men vet aldrig
När vi renoverade köket i vår förra lägenhet för några år sedan så köpte vi en sorts list med gummikanter som sattes fast med hjälp av fästen som skruvades i väggen och sedan tryckte man dit listen. Svärföräldrarna köpte den i Danmark så har tyvärr ingen länk, ska se om jag hittar.
Det blir ju givetvis snyggare med en vanlig fog men i detta fallet kan det kanske vara ett alternativ.
Det blir ju givetvis snyggare med en vanlig fog men i detta fallet kan det kanske vara ett alternativ.
Klicka här för att svara