1 926 läst ·
32 svar
2k läst
32 svar
"Stopp" i golvbrunnen
Nej, ser ut som en brunn där utloppet är nedåt.M m@nge skrev:Har ni testat med 150 bar högtryck. Vattnet blev ”svart” när mojset släppte från väggarna antar jag.
Kommer liksom inte åt som jag vill med munstycket och behöver nog en med vinkel.
Stod säkert i 20 min och spolade åt alla möjliga håll. Ngt verkar det ha gjort då vattnet sjunker ngt snabbare än innan, men inte tillräckligt bra än så länge.
Tror att hålet ut från brunnen till stammen är i mitten på ena brunnsväggen. Hålet täcks av en metallflärp och kan inte vinkla in tex ett rensband, jäkligt snäv kurva.
En ganska liten och har helt runt vattenlås?
Men fortsätt spola, ta nu trädgårdsslangen så du får större vattenflöde, den kan du väl även ”trä in” under kanten så du kan spola uppåt där du tror avloppet är.
Magnus E K
Husägare
· Östergötland
· 4 602 inlägg
Magnus E K
Husägare
- Östergötland
- 4 602 inlägg
Jag äger ingen och har aldrig provat en högtryckstvätt. 150 bar!?! Vad händer om man sprutar det rakt på ett äggskalsrör (tidiga vita plastavloppsrör från sent 60- och tidigt 70-tal)? Bäst att kolla först att även rören och inte bara brunnen är gjutjärn.
Har du fått bort allt gojs från botten av brunnen? Annars kan en grovdammsugare som klarar vatten vara till hjälp att tömma brunnen helt. Du kan du också se om det finns någon renspropp.M m@nge skrev:Har ni testat med 150 bar högtryck. Vattnet blev ”svart” när mojset släppte från väggarna antar jag.
Kommer liksom inte åt som jag vill med munstycket och behöver nog en med vinkel.
Stod säkert i 20 min och spolade åt alla möjliga håll. Ngt verkar det ha gjort då vattnet sjunker ngt snabbare än innan, men inte tillräckligt bra än så länge.
Tror att hålet ut från brunnen till stammen är i mitten på ena brunnsväggen. Hålet täcks av en metallflärp och kan inte vinkla in tex ett rensband, jäkligt snäv kurva.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden