Har byggt en förrådsbod med stående panel utan fals el spont och bara satt panelbrädorna sida vid sida. Satte upp virket när det var torrt och var noga med att det inte bildades några springor. Trots det torkar trät i sommarvärmen och springor bildas. Förvånande nog (tycker jag) så regnar det inte in även om det blåser. Fuktproblem uppstår istället vid riktigt fuktig väderlek (på hösten) då det blir fuktigt både ute och i boden och det jag har i boden rostar. Skyddar med olja och skruvdragaren får komma in i värmen. Vissa saker som cirkelsågen har jag lämnat ute i boden. Har klarat sig bra ändå. Det här problemet försvinner ju inte med isolering, fuktspärr och vindpapp utan man måste ju ha värme på. Hur gör ni andra med bod där ni förvarar t ex verktyg?