5 026 läst ·
5 svar
5k läst
5 svar
Stolpsko känns lös i egebgjuten plint
Hej,
Har gjutit egna plintar för att bygga ett staket.
Stolpskon sattes på plats när röret var fyllt med betong.
Betongen är stenhård och härdat ca 3 dagar nu, men problemet är att stolpskon känns lös och "dallrar " lite, mer kännbart när stolpen är på plats, men absolut för mycket "daller".
Vad har blivit fel?
Kan man göra något för att "reparera" det.
Tack på förhand.
//Mats
Har gjutit egna plintar för att bygga ett staket.
Stolpskon sattes på plats när röret var fyllt med betong.
Betongen är stenhård och härdat ca 3 dagar nu, men problemet är att stolpskon känns lös och "dallrar " lite, mer kännbart när stolpen är på plats, men absolut för mycket "daller".
Vad har blivit fel?
Kan man göra något för att "reparera" det.
Tack på förhand.
//Mats
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Är det en stolpsko med bara en pinne, och den är troligen galvad?
Galv har dålig vidhäftning mot betong och har du dessutom blandat med lite för mycket vatten så går skon att dra ur.
Som skrivet, kemankare löser problemet.
men blir det inte vingligt staket med bara en pinne längst ner?
Protte
Galv har dålig vidhäftning mot betong och har du dessutom blandat med lite för mycket vatten så går skon att dra ur.
Som skrivet, kemankare löser problemet.
men blir det inte vingligt staket med bara en pinne längst ner?
Protte
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Men nu får vi kanske ta hjälp av gravitationen, staketet kommer ju inte hoppa upp ur betongen, går den inte att dra och lirka ut så räcker väl det.
Jag är mer orolig att den där 15-20 mm pinnen kommer att böja sig när man lutar sig mot staketet.
Protte
Jag är mer orolig att den där 15-20 mm pinnen kommer att böja sig när man lutar sig mot staketet.
Protte
Klicka här för att svara