Håller på med ett nybygge där det var planerat ett cellplastsystem med STOputs på. Efter mycket efterforskningar har jag nu förstått att detta är ett system som definitivt är på utgående, många hus som är ett par år gamla har nu stora problem med fukt och mögelproblem i yyterväggarna. Trots ett högre pris har vi nu bestämt oss för att byta till STOs Ventec, detta är ett system som bygger på en separat skalmur.

Skriver detta som en allmän upplysning då många kanske funderar på att köpa en fasad med cellplastbas.

 
Finns en annan variant som jag vet att vissa husleverantörer byter till:
http://www.combimix.se/documents/00082.pdf

Denna känns klart mer robust och med ett rejält lager puts på en väl förankrad cellplast utan lim.

Någon som har erfarenheter av detta??
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.