Håller på med ett nybygge där det var planerat ett cellplastsystem med STOputs på. Efter mycket efterforskningar har jag nu förstått att detta är ett system som definitivt är på utgående, många hus som är ett par år gamla har nu stora problem med fukt och mögelproblem i yyterväggarna. Trots ett högre pris har vi nu bestämt oss för att byta till STOs Ventec, detta är ett system som bygger på en separat skalmur.
Skriver detta som en allmän upplysning då många kanske funderar på att köpa en fasad med cellplastbas.