G guggen skrev:
Men om du har stängt av inkommande vatten och trycker ändå stiger konstant måste du ha en elpatron som står på i tanken som får vattnet att koka. Värmen från pumpen lär knappast då upp trycket i de nivåerna.
Visar den där manometern rätt skulle jag börja bli lite nervös nu...
Elpatronen går inte in, allt står som det brukar i displayen. VVS:aren sa såhär att det spelar ingen roll om jag stänger av vattnet in eller stänger av beredaren för trycket stiger för beredaren är så pass varm. Jag får kanske stänga av den inatt så inget händer.. den bör ju svalna i tryck då..

Manometer visar tryck vid cirka 1.5 bar i ett VVS-system med kopparledningar och ventiler.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Digital display visar temperaturer, graf, tidsstämpel; möjligtvis för en väderstation eller termostat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
R Rubbster skrev:
Elpatronen går inte in, allt står som det brukar i displayen. VVS:aren sa såhär att det spelar ingen roll om jag stänger av vattnet in eller stänger av beredaren för trycket stiger för beredaren är så pass varm. Jag får kanske stänga av den inatt så inget händer.. den bör ju svalna i tryck då..
R Rubbster skrev:
Elpatronen går inte in, allt står som det brukar i displayen. VVS:aren sa såhär att det spelar ingen roll om jag stänger av vattnet in eller stänger av beredaren för trycket stiger för beredaren är så pass varm. Jag får kanske stänga av den inatt så inget händer
såhär ser det ut just nu.

P
R Rubbster skrev:
[bild] [bild]

såhär ser det ut just nu.
Hur gick det med detta?
Jag har en likadan anläggning och när jag hade detta problemet så var det påfyllningsventilen som va kass och efter byte så har det funkat bra.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.