MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 973 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 973 inlägg
Stopp i bränsletillförseln på något sätt. Normalt sett tar man isär och rengör förgasaren och dess munstycken samt kontrollerar så att det kommer ordentligt flöde från tanken, annars får man ta isär det också, kanske byta slang eller i förekommande fall, bränslefilter (som kan sitta inne i tanken).
Finns inga genvägar om det kommit smuts i munstyckena eller avlagringar från gammal bensin. Därför man ska använda alkylat eller alltid tömma klipparens tank och flottörhus på förgasaren innan man ställer undan den på hösten.
Finns inga genvägar om det kommit smuts i munstyckena eller avlagringar från gammal bensin. Därför man ska använda alkylat eller alltid tömma klipparens tank och flottörhus på förgasaren innan man ställer undan den på hösten.
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 973 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 973 inlägg
Det kan vara väldigt klurigt om det är gamla avlagringar. Hålen i förgasaren är pyttesmå, vissa munstycken kan kräva specialmejslar för att få loss. Jag var tvungen att köpa ett förgasarrengöringskit för att få bort den typen av avlagringar som kan sitta hårt.
https://www.amazon.se/gp/product/B07TM4WYG4/
Men, det enklaste är att först kolla flödet från tanken så att det är ok.
https://www.amazon.se/gp/product/B07TM4WYG4/
oM MAN INTE HAR EN ULTRALJUDSTVÄTT ÄR DET ETT UTMÄRKT TILLFÄLLE ATT KÖPA EN FÖR RENGÖRING AV FÖRGASAREMultiMan skrev:
Det kan vara väldigt klurigt om det är gamla avlagringar. Hålen i förgasaren är pyttesmå, vissa munstycken kan kräva specialmejslar för att få loss. Jag var tvungen att köpa ett förgasarrengöringskit för att få bort den typen av avlagringar som kan sitta hårt.
[länk]
hallå, Eftersom jag inte är så kunnig på motorer så ville jag undvika att plocka av förgasaren. (Vill inte riskera att jag inte monterar tillbaka den korrekt) kollade manualen och såg att det var fel tändstift på klipparen. Köpte nytt tändstift och förgasarrengöring. Det gjorde susen och den startade. Tycker att den går lite ojämnt. Ni som kan, låter den ok? Borde jag byta olja? Tack för alla tips.
Byta olja är ju aldrig fel, och väldigt lätt o kolla luftfiltret o ev byta, o kör inte på 95 oktan. Kör på 98 eller alkylatbensin typ Aspen skulle jaggpw skrev:
hallå, Eftersom jag inte är så kunnig på motorer så ville jag undvika att plocka av förgasaren. (Vill inte riskera att jag inte monterar tillbaka den korrekt) kollade manualen och såg att det var fel tändstift på klipparen. Köpte nytt tändstift och förgasarrengöring. Det gjorde susen och den startade. Tycker att den går lite ojämnt. Ni som kan, låter den ok? Borde jag byta olja? Tack för alla tips.
rekommendera att du kör på.
När du klipper för sista gången i år kör slut på bensin om du inte kör mad Alkylatbensin
Bensin är en färskvara!!!
Klicka här för att svara