69 läst ·
5 svar
69 läst
5 svar
Stiga gräsklippare multiclip eller andra märken
Hej,
Tänkte köpa en ny stiga gräsklippare och undrar någon har erfarenhet om man ska välja mellan multiclip eller alpina som är på rea i dagarna. Kan ni vänligen ge tips och råd vid köp av en ny gräsklippare?
Bor i villa med ca 600kmr tomt
Tänkte köpa en ny stiga gräsklippare och undrar någon har erfarenhet om man ska välja mellan multiclip eller alpina som är på rea i dagarna. Kan ni vänligen ge tips och råd vid köp av en ny gräsklippare?
Bor i villa med ca 600kmr tomt
Du måste specificera mer vilka modeller du väljer mellan.C Cap81 skrev:
Både Alpina och Multiclip finns på typ 50 modeller vardera.
https://www.maskinklippet.se/tradga...RgEUr70KtTFhqRpJzqAhU0_nGf6BZE2MaAn4DEALw_wcB
Tex denna: är det en bra modell jämför mot Alpinas? Ska man tänka / beakta något speciellt när man köper tex att den har drev eller höj sänkbart typ...
Tex denna: är det en bra modell jämför mot Alpinas? Ska man tänka / beakta något speciellt när man köper tex att den har drev eller höj sänkbart typ...
Personligen skulle jag aldrig köpa en bensindriven klippare för så liten tomt om den inte är jättekuperad, då vill man ha drivning (vilket maskinen du länkar till inte är). Sjukt mycket underhåll och strul för få kvadrat klippning, samt att man måste fundera på om grannarna blir sura när man kör den mitt under deras middag.C Cap81 skrev:
Uppsamlare är bra om du vill använda gräsklippet till att gödsla t.ex. bärbuskar, eller täcka över fri jord i grönsakslandet, eller om du hatar att få grässtrån på skorna.
Multiclip är enkelt och bra om du trycker det är tråkigt att gödsla gräsmattan, då gräsklippet istället göder gräsmattan.
stor skillnad mellan Alpinan eller multiclip?G gmogmo skrev:Personligen skulle jag aldrig köpa en bensindriven klippare för så liten tomt om den inte är jättekuperad, då vill man ha drivning (vilket maskinen du länkar till inte är). Sjukt mycket underhåll och strul för få kvadrat klippning, samt att man måste fundera på om grannarna blir sura när man kör den mitt under deras middag.
Uppsamlare är bra om du vill använda gräsklippet till att gödsla t.ex. bärbuskar, eller täcka över fri jord i grönsakslandet, eller om du hatar att få grässtrån på skorna.
Multiclip är enkelt och bra om du trycker det är tråkigt att gödsla gräsmattan, då gräsklippet istället göder gräsmattan.
Klicka här för att svara