1 980 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Stiga kedjesåg sp426 normalt oljeläckage
Medlem
· Västmanlands län
· 125 inlägg
Har en Stiga motorsåg där kedjeoljan läckte ut helt på 2 månaders förvaring. De som sålt den sa att det var normalt läckage, men att jag skulle prova med en tjockare olja. Har kört med agrol bio såg.
Är det nån mer som tycker att det verkar vara ett normalt läckage? Är jag kinkig?
Är det nån mer som tycker att det verkar vara ett normalt läckage? Är jag kinkig?
Jag vet inte om du är kinkig, själv tankar jag hellre när jag ska använda motorsågen än låter det läcka under långtidsförvaring. Spild olja gör ju ingen nytta och kostar både miljöpåverkan och pengar helt i onödan.P pepparkakshuset skrev:
Nej det är inte normalt.P pepparkakshuset skrev:
Har du bild på sågen så kanske jag har en i högarna som ligger jag kan glo lite på och fixa bilder..
Ha alltid fullt med olja om ni kör med vegetabiliska oljor... För syre gör att oljan härsknar och täpper till i slangar mm...
Klicka här för att svara