Man måste gå upp från budgetvarianterna till GST 120 eller 135 för att få en riktigt bra väska med ;)

Tack "Nisses Bygg" för dina värdefulla synpunkter på "tysk-skiten". Tja, då får man väl spara ihop till en blå såg då...

Det som kan reta mig lite är att jag slängde en blå Bosch eller om det var en AEG som jag fått ärva av farsan. ::)Den funkade iofs inte, men hade kanske gått att fixa. Det var innan jag fattade att det var skillnad på verktyg och verktyg... Alltså köpte jag då i stället en "Power-craft" eller vad skithögen nu heter som ligger på vinden... >:(

På tal om väskor så köpte jag nyligen en Makita skruvdragare och fick med en jätteväska (alltså löjligt för stor- hade nog kunnat trycka in tre-fyra skruvdragare i den). :-/

Inte heller har den prylfack med lock. Det var ju ett lysande förbättringsförslag som genast borde hörsammas av samtliga tillverkare...

/Gladestone

Snickarboden skrev:
En sak som jag är osäker på om de andra maskinerna 100, 130 har är möjligheten att flytta bak plattan för "kantnära sågning. Det är en funktion som är mycket användbar när man behöver den.
Använd en sån här ;)
showimg.jpg

En sån fungerar bra på sågar som inte har ett skydd framför bladet. På vissa kan man ta av det, på andra så är det en diskret stålram som inte går att ta bort och då är man rökt på att köra såna specialare.

M@ZE skrev:
Nu skickar iaf Bosch en sån till mig gratis som tur är :)
M@ze: Ringde eller mailade du Bosch om det?
Jag var precis o skaffade en sån 85:a på Jula
* Min första blå * weee * (Gjorde lite ont i plånkan, hoppas nu att det är värt det)

Jocke ..

Grattis :)

Ja det sved lite .. men fan .. bra jävla stickis det där och lär väl hålla tills man blir gråhårig iaf hehe.

Jag ringde bosch och klaga och sa att jag var besviken som fan och att jag får väl byta till en Dewalt istället då sa jag :)

Men som mattiasp sa .. den är rätt liten osv .. men nu har man iaf nått att lägga den i trots lite trångt.

daniel.n skrev:
Begtips: 85'a för 600 spänn:
[länk]
(inte min)

Vad gäller skillnad mellan 85'or och uppåt så är det inte bara snabb-fot-fäste, det är även fotens utformning i sig. 85 har bockad plåt eller vad det är medan storebröderna har gjuten fot, den extra "precision control" bladstyrningen (klämpryl nedanför rullen), samt flytt av foten för kantnära sågning.
Är det en synvilla eller är fotplattan bananformad på den där sågen? Borde väl inte kosta många kronor att ersätta iofs.

M@ZE skrev:
Jag ringde bosch och klaga och sa att jag var besviken som fan och att jag får väl byta till en Dewalt istället då sa jag :)
Jag mailade till Bosch, men inte fick jag nån väska inte...dom sa att dom skulle ändra att det står på hemsidan att en hantverkarväska medföljer. Tydligen så finns den 85:an med 2 artikelnummer, en med och en utan väska. 2 prisklasser såklart oxå.
....måste väl ringa jag också då :(

Hmm, vad har den varit med om för att generera en sån fot? Tveksam...

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.