13 640 läst ·
60 svar
14k läst
60 svar
Sticksåg... Vad skall jag undvika?
Det har vært noe sånt før her i norge med 100 blader for ca den prisen når Bosch har hatt kampanjer. Er man hemmafiksare så har man sag og blader resten av sitt liv iallefall.Styx skrev:
Men noen som vet hva de 100pk koster sånn ca ellers?
http://www.lawson-his.co.uk/scripts/products.php?cat=Jigsawsfjseriksson skrev:
Vilket har heeeelt andra priser än ockerpriserna som nämns i tråden.
Syftar på 85:an.snickarboden skrev:gifen>När tusan blev Festo's EQ 300 vibrationslös?
Kan säga att jag föredrog min gamla föregångare till GST 85 framför Feston, EQ300 skakar betydligt mer än vad GST135 gör.
Krånglig fastsättning av blad på 135? Va? Det finns inget enklare.
Motorn är mer än bra kan jag intyga och precisionen hänger mer på den som sågar och på bladen.
Värdelöst splitterskydd? Ja, som alla andra splitterskydd så slits det och man får byta ofta. Men sen finns det alternativ såsom andra blad.
Att den är högljudd håller jag med om men resten av klagomålen... Tja, var och en får ju ha sin åsikt men det första som slår mig är om det inte är en dag för sent för aprilskämt? *ler*
/Kent
Bara därför måste jag gnälla lite på 135:an också, tung och en aningen klumpig.
Klart, det er sånne priser vi vil ha. Men dessverre ville det blitt dyrere om jeg tok med moms og frakt på en derfra, iallefall på en maskin. Dessuten er det jo ikke allid man får 220V.gifen skrev:
Men sånne priser vi ser i USA osv hadde det ikke vært noe poeng med annet enn proffmaskiner uansett. Men vi må også se det litt i forhold til lønn osv her i Skandinavia.
Jag har en Bosch GST 85 PE och tycker den är hur bra som helst. Dessutom är den billig, 1870 (typ) på clas ohlson. Det är knappast en slump att den funnits i samma utförande år efter år och fortfarande säljer hur bra som helst.
Zago skrev:
Får å vende litt på spørsmålet. Er festoolen så mye bedre enn Bosch sin?
Hvor mye koster fesstool maskina sånn ca?
Er det noe Bosch har greie på, så er det iallefall sager, spesielt stikksager og kappsager.
Bosch GST 85 och GST135 samt Festools EQ300+ är världens bästa stickisar, vad man sen väljer där är nog mer tycke och smak. På rena byggjobb så slår 85'an de andra med sin tålighet medans 135'an och 300EQ är bättre på finlir.
Har man Festo sen tidigare så är svaret givet, en EQ300 som passar i systemet men om man inte har det så föredrar i alla fall jag GST 135, de är rätt likvärdiga och skillnaderna är på detaljnivå.
På denna nivån kan man inte skylla på sågen i alla fall (om det inte är rena måndagsex).
/Kent
Har man Festo sen tidigare så är svaret givet, en EQ300 som passar i systemet men om man inte har det så föredrar i alla fall jag GST 135, de är rätt likvärdiga och skillnaderna är på detaljnivå.
På denna nivån kan man inte skylla på sågen i alla fall (om det inte är rena måndagsex).
/Kent
Vi har 2 st Dewalt på jobbet, och bägge,,, obs bägge,,, går snett..
jag är Hiltifreak, och vill endast ha detta,, men tyvärr så kostar det mycket så det blir lite billigare maskiner, typ DW, Bosch, Flex, Makita, och Hitachi...
Dock är DW,s Gipsskruvdragare hyfsade och relativt prisvärda, men dom låter mycket jämfört med Hilti.
jag är Hiltifreak, och vill endast ha detta,, men tyvärr så kostar det mycket så det blir lite billigare maskiner, typ DW, Bosch, Flex, Makita, och Hitachi...
Dock är DW,s Gipsskruvdragare hyfsade och relativt prisvärda, men dom låter mycket jämfört med Hilti.
Jag är nog tvungen att erkänna mig som Festool frälst, men trots det är det en Bosch 135 sticksåg jag valt. Det har jag inte haft någon anledning att ångra.snickarboden skrev:Bosch GST 85 och GST135 samt Festools EQ300+ är världens bästa stickisar, vad man sen väljer där är nog mer tycke och smak. På rena byggjobb så slår 85'an de andra med sin tålighet medans 135'an och 300EQ är bättre på finlir.
/Kent
--- Mats ---
Kul att höra allas reflektioner och åsikter!
Jag har "blivit med Bosch" och skall provköra honom i helgen...
Tack ska ni ha för era erfarenheter trotts att ni kanske är lika jag... inrutade & märkestrogna!
Jag har "blivit med Bosch" och skall provköra honom i helgen...
Tack ska ni ha för era erfarenheter trotts att ni kanske är lika jag... inrutade & märkestrogna!
Billigt å billigt, Järnia sålde den för 1395:- i kartong för ett tag sedan. De brukar ha kampanjer på den för 1599:- i låda med jämna mellanrum oxå.apotekarnes skrev: