Medlem
· Västra götaland
· 212 inlägg
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 804 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 804 inlägg
Ingen sticksåg jag använt har sådan funktion men eftersom du inte anger vilket märke det gäller på varken blad eller såg eller visar bilder kan jag inte komma med bättre svar.
Jag förutsätter att du redan kontrollerat fastsättningen av bladet och undersökt för skador eller lösa skruvar.
Jag förutsätter att du redan kontrollerat fastsättningen av bladet och undersökt för skador eller lösa skruvar.
Medlem
· Västra götaland
· 212 inlägg
Det är black&decker.MultiMan skrev:
Vad jag kan se är det inget fel på spännbulten.
Kan det räcka stt bladet är en aning skevt för att det inte ska fästa?
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 804 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 804 inlägg
Inte i normalfallet, men det kan bli problem med löphjulet som styr bladet. Allt beror såklart på hur skadat det är.
Är hållaren hel så den inte spruckit eller nåt? Vad är det för blad? Kanske skitblad där dimensionerna inte stämmer riktigt och det därför inte spänner fast lika bra. Minns inte exakt hur mekanismen ser på på B&D just nu trots att jag har en, men är flera år sedan den användes sist. Kör helst en urgammal blå Bosch.
Bilder?
Är hållaren hel så den inte spruckit eller nåt? Vad är det för blad? Kanske skitblad där dimensionerna inte stämmer riktigt och det därför inte spänner fast lika bra. Minns inte exakt hur mekanismen ser på på B&D just nu trots att jag har en, men är flera år sedan den användes sist. Kör helst en urgammal blå Bosch.
Bilder?
Medlem
· Västra götaland
· 212 inlägg
Medlem
· Västra götaland
· 212 inlägg
Kanske , men det har funkat bra sen i somras
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 389 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 389 inlägg
Förr gjorde dom bara vettiga verktyg, idag är elverktygsmärket black and decker en del av ett imperium där dom lägger upp sina produkter noggrant för att sälja så mycket som möjligt globalt mot alla marknader och minimera intern konkurrens.T topmount skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
På min (fruns egentligen...) Ryobi började bladet att lossna. Det visade sig att snabblåsmekanismen i plast hade smält när jag sågat lite runda hål i golvspånskiva så bladet blev varmt.
En äkta skitkonstruktion. Dessutom går inte låsmekanismen att köpa som reservdel, utan man får köpa hela pendelgrejen för samma pengar som en ny såg.
En äkta skitkonstruktion. Dessutom går inte låsmekanismen att köpa som reservdel, utan man får köpa hela pendelgrejen för samma pengar som en ny såg.
Klicka här för att svara