1 165 läst ·
7 svar
1k läst
7 svar
Hur förvarar ni sticksågsblad?
Jag har en ganska rejäl uppsättning blad till sticksågen. Tyvärr har alla hamnat i en plastlåda liggande huller om buller. Varje gång jag ska ha ett blad är det glasögon på och börja försöka tyda texten på för att se om det är rätt blad för uppgiften. Om det inte bara handlar om grovsågning av regel eller annat enkelt.
Men, jag använder ofta sågen till lite finare material och figursågning i dessa. Då spelar rätt blad en ganska stor roll.
Tyvärr har jag inte hittat ett bra sätt att förvara bladen på ett bra sätt som inte äter en massa utrymme och samtidigt ger mig en någorlunda bra översikt av vilket blad det är. Jag tror nog att sättet jag har bladen idag samtidigt förstör skärpan på dem.
Men, jag använder ofta sågen till lite finare material och figursågning i dessa. Då spelar rätt blad en ganska stor roll.
Tyvärr har jag inte hittat ett bra sätt att förvara bladen på ett bra sätt som inte äter en massa utrymme och samtidigt ger mig en någorlunda bra översikt av vilket blad det är. Jag tror nog att sättet jag har bladen idag samtidigt förstör skärpan på dem.
Produkter som diskuteras: "sortimentlådor"
Sortimentslådor
Sortimentslådor är utmärkta hjälpmedel för att organisera och sortera små infästningskomponenter som skruvar, spikar och muttrar. Genom att dela upp dessa delar i olika fack blir det enkelt att hitta och använda dem vid behov, vilket sparar
Läs mer
Ibland stirrar ju svaret en i ögonen. Jag har ju sortimentsaskar för allt, utom bladen till sticksågen. Jag tänkte att det finns någon fantastisk uppfinning där ute som gör att bladen står i ordning inkapslade i skumplast. 😄
Men bra sortimentslåda är ju svaret naturligtvis.
Men bra sortimentslåda är ju svaret naturligtvis.
Bosch har en bra låda:https://amzn.eu/d/fHLp1MU
Skaffade den för några år sedan och tycker den är lagom stor för att få plats tillsammans med en sticksåg i dess låda.
Skaffade den för några år sedan och tycker den är lagom stor för att få plats tillsammans med en sticksåg i dess låda.
Redigerat:
Medlem
· Stockholm
· 4 630 inlägg
Hej
Har ingen bild, men både i garaget och i snickeriet har jag magnetlister för köksknivar skruvade i taket.
Lätt att få en överblick och lätt att plocka och lätt att sätta tillbaka.
Magnetlister för köksknivar är modellen
/W
Har ingen bild, men både i garaget och i snickeriet har jag magnetlister för köksknivar skruvade i taket.
Lätt att få en överblick och lätt att plocka och lätt att sätta tillbaka.
Magnetlister för köksknivar är modellen
/W
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden