J
Gokväll!

Köpte en Plejd SPD-01 till en nyinköpt lampa som jag tog för givet hade en vanlig ojordad ”euro kontakt”. Men det visar sig att den inte passar rent fysiskt i Plejden eftersom hörnen tar i.

Kontakten ser inte ut att vara gjuten utan påskruvad i efterhand, är det godkänt?

Vet ni vad det är för typ av kontakt och kan man lösa det på något (godkänt) sätt? Byta kontakten?

Tack!

https://homeofess.com/se/belysning/lampfotter/ripples-small-lampfot-yellow

https://plejd.com/sv-se/produkter/spd-01

• Vit, ojordad stickkontakt med två metallstift, hålls i en hand mot en ljus vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hand holds a two-pin European plug with blue and white details against a wall, questioning compatibility with a Plejd SPD-01.
    Skapa konto
Det där var ju en lattjo plugg jag aldrig sett...hur ser resten av lampan ut? Märkningar, CE?
Eurostickpropp är per definition inte skruvad utan gjuten från tillverkning.

Vet du vad du gör så får du byta stickkontakt på bla lampor så då kan du byta till rätt sorts kontakt. Vad gäller om det är tillåtet att sälja en lampa med den där kontakten överlåter jag till någon annan att svara på

Ser ju ut som något väldigt fel. Iofs, svårt att se hur det skulle kunna vara farligt, men hur kan man göra sådana fel på en pryl som kostar mer än 10 spänn....

Kan nog vara ungefär vilka fel som helst på den lampan.

Reklamera lampan, den hör inte hemma här.

• Gilla
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
J
Tack för snabba och bra svar. Jag får försöka göra en reklamation, tyckte inte heller det kändes helt rätt!

J
Kan bara tillägga att jag tittade lite närmre idag och där står faktiskt CE, men sen om den är korrekt ändå vet jag inte. Ringer kundtjänst på måndag oavsett.

• Vit strömkontakt med CE-märke mot en bakgrund av trä- och klinkergolv.
    Skapa konto
  • Närbild av en lampsockel med CE-märkning och specifikationer för 220-240V och 60W max effekt.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.