2 470 läst ·
7 svar
2k läst
7 svar
Stenmur offert-rimlig?
Ska byta ut gamla slipers vid tomtgränsen mot en mur. Muren blir 20 m lång och 50 cm hög.
Ska även lägga nya plattor vid entrén 9,6 kvm.
Har inte kollat runt så mkt men hittade ett företag som kunde göra detta redan om 2 veckor. Fick en offert på 44 tkr. Skulle ju vara skönt att få det gjort, men vill veta om priset är ok eller om jag borde avvakta.
Tacksam för svar!
Ska även lägga nya plattor vid entrén 9,6 kvm.
Har inte kollat runt så mkt men hittade ett företag som kunde göra detta redan om 2 veckor. Fick en offert på 44 tkr. Skulle ju vara skönt att få det gjort, men vill veta om priset är ok eller om jag borde avvakta.
Tacksam för svar!
för att det ska bli bra gäller det ju att grundarbetet är ordentligt gjort, annars är ju risk att det kan sätta sig och trycka ut osv. det ska ju se bra ut om 20-40 år också.... inte bara veckan efter de gjort det.
Hur hög är själva stödmuren? Är markskillnaden högre än 20-30 cm så skulle jag personligen inte våga lita på mur som bara är gjord av villablock (30x15x15 cm?) som är staplade på varandra...
Man vill ju inte att muren ska kalva utåt. Men finns ju fina jordankarnät och grejer att köpa idag.
Kolla med firman vad deras plan är..
Man vill ju inte att muren ska kalva utåt. Men finns ju fina jordankarnät och grejer att köpa idag.
Kolla med firman vad deras plan är..
Klicka här för att svara