Vi lyckades få ett stearinljus från en takkrona att droppa hyfsat ymnigt ned på en matta och det skvätte santidigt en massa pyttedroppar ut på den oljade parketten bredvid. Med rakblad fick jag loss prickarna men osynliga rester finns kvar i form av en halka som närmar sig skidlandslagets skatingskidor.
En liten yta har jag testat att olja (Carl's golvolja) med förhoppning att oljan skulle lösa stearinet men resultatet känns måttligt.
Har någon en bättre idé på hur det kan åtgärdas?
/Gunric