13 337 läst ·
151 svar
13k läst
151 svar
Statlig tjänstepension Kåpan
Medlem
· stockholm
· 526 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 190 inlägg
Den här pensionen från statliga jobbet, efter lite mera funderingar och lite googlingar så upptäckte vi att det fanns även pension från SPV (Statens PensionsVerk), men den var man tvungen att ansöka om. Bra dock att även om man sökte sent så betalades det ut retroaktivt från den månad man fyllde 65. Lite konstigt det här kan jag tycka eftersom jag trodde man blev kontaktad av alla de som man har tjänstepension hos när datumet för pension närmade sig. Här tillkom några hundringar i vart fall.
På minpension.se så ser man alla slags pensioner som man har.K Kurtivan skrev:Den här pensionen från statliga jobbet, efter lite mera funderingar och lite googlingar så upptäckte vi att det fanns även pension från SPV (Statens PensionsVerk), men den var man tvungen att ansöka om. Bra dock att även om man sökte sent så betalades det ut retroaktivt från den månad man fyllde 65. Lite konstigt det här kan jag tycka eftersom jag trodde man blev kontaktad av alla de som man har tjänstepension hos när datumet för pension närmade sig. Här tillkom några hundringar i vart fall.
Att det inte görs automatiskt är att du själv kan välja utbetalningstid för vissa pensioner, från när och hur länge det ska vara utbetalning. Så det kan vara två val!K Kurtivan skrev:Den här pensionen från statliga jobbet, efter lite mera funderingar och lite googlingar så upptäckte vi att det fanns även pension från SPV (Statens PensionsVerk), men den var man tvungen att ansöka om. Bra dock att även om man sökte sent så betalades det ut retroaktivt från den månad man fyllde 65. Lite konstigt det här kan jag tycka eftersom jag trodde man blev kontaktad av alla de som man har tjänstepension hos när datumet för pension närmade sig. Här tillkom några hundringar i vart fall.
Renoverare
· Stockholm
· 20 190 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 190 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 190 inlägg