Hej !

Jag och min flickvän köpte oss ett hus på landet i april som var i stort behov av renovering och vi började med att riva ut allt och kände då att vi inte var i behov av varmvatten eller värme i huset då vi inte bodde där så vi stängde av våran luft o vatten värmepanna, men nu när vi börjar närma oss inflyttning så skulle vi starta den igen men nu går inte fläkten igång som tar in luften, vad kan vara fel vet att den gick innan?
Är kanske en väldigt luddig fråga men har noll koll på detta men tror mig fått fram att pannan är en rego 402?

Med vänlig hälsning, Patric

Tror Rego 402 är namnet på ett styr- ocg reglersystem till värmepump och inte namn, modell etc på någon viss värmepump. Har oftast hört namnet i kombination med IVT, kanske går att se IVT+modellnummer någonstans på den?

Autotherm Ivt och Bosch kör med rego och kanske nån till.

Lundgrenn skrev:
men nu när vi börjar närma oss inflyttning så skulle vi starta den igen men nu går inte fläkten igång som tar in luften, vad kan vara fel vet att den gick innan?
Kolla så att fläkten inte har kärvat fast. Snurra på fläkt hjulet.
Kollat säkringar? eller överströmsrelä? :x

Det är en ivt 290 har även hittat en beskrivning till den på Internet men i den så värkar det bara vara en elpanna så hittar inget om luftvärmepumpen? Så den får ju bara på elpatron??

Ingen som har någon koll på hur man får fläkten att komma igång med elpannor.

Bilder?

Du har säkert en innemodul IVT 290 med en IVT Optima utedel. Det står på skyltarna på både innedelen och utedelen exakt vilken variant du har. Ring ditt närmaste IVT center och be dem komma och göra en översyn. Under tiden du väntar på teknikern laddar du hem en bruksanvisning och läser den, det kommer hjälpa dig i framtiden.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.