Satsuki
Modern handfat med guldfärgad kran och mörk strukturtapet på vägg, svart tvålpump placerad bredvid handfatet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Renoverat toalett (bara toalett, ej våtrum) på bottenvåning. Tapet på vägg, ska vara ”mycket avtorkningsbar” enl Boråstapeter.

Vill eg inte ha stänkskydd, men får kanske bita i det sura äpplet och tänka praktiskt.
Skulle därför behöva kreativa, unika, roliga, snygga och spännande förslag på stänkskydd.
Klinker är totalt uteslutet, men alla andra förslag mottages m tacksamhet! Kanske någon som har löst det på ett spännande sätt som vill dela med sig?

• Gilla
4774
  • Laddar…
4774
Satsuki Satsuki skrev:
[bild]
Renoverat toalett (bara toalett, ej våtrum) på bottenvåning. Tapet på vägg, ska vara ”mycket avtorkningsbar” enl Boråstapeter.

Vill eg inte ha stänkskydd, men får kanske bita i det sura äpplet och tänka praktiskt.
Skulle därför behöva kreativa, unika, roliga, snygga och spännande förslag på stänkskydd.
Klinker är totalt uteslutet, men alla andra förslag mottages m tacksamhet! Kanske någon som har löst det på ett spännande sätt som vill dela med sig?
Glas? Fungerar utmärkt som stänkskydd med fördelen att det knappt syns.

• Gilla
MONTREAL och 2 till
  • Laddar…
Satsuki
4774 4774 skrev:
Glas? Fungerar utmärkt som stänkskydd med fördelen att det knappt syns.
Men det blir en kant på sidorna…. ☹️

4774
Satsuki Satsuki skrev:
Men det blir en kant på sidorna…. ☹️
Går att fasa kanterna så att det inte blir så tydligt. Men svårt att få till ett stänkskydd helt utan kanter om man inte klär in hela väggen? Våtrumsfärg kanske? Vinylfilm?

Satsuki
4774 4774 skrev:
Går att fasa kanterna så att det inte blir så tydligt. Men svårt att få till ett stänkskydd helt utan kanter om man inte klär in hela väggen? Våtrumsfärg kanske? Vinylfilm?
Inser att jag inte kommer undan kanter men skulle vilja ha dem så osynliga och tunna som möjligt 🫣

Det kommer väl stänka lika mycket på väggen till höger?

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
4774
Satsuki Satsuki skrev:
Inser att jag inte kommer undan kanter men skulle vilja ha dem så osynliga och tunna som möjligt 🫣
Då vore väl vinylfilm bäst. Vet dock inte om det är godkänt. En snygg plåtskiva?

Satsuki
G grovspacklarn skrev:
Det kommer väl stänka lika mycket på väggen till höger?
Nej, faktiskt inte eftersom kranen är riktad rakt ner och det är en bit mellan kran och vägg.

Satsuki
4774 4774 skrev:
Då vore väl vinylfilm bäst. Vet dock inte om det är godkänt. En snygg plåtskiva?
Har funderat på mässingsplåt… det finns tunn sådan att köpa. Men det kanske blir för mycket mässing?
Hur tunn kan en glasskiva vara och hur skulle man fästa den?

4774
Satsuki Satsuki skrev:
Har funderat på mässingsplåt… det finns tunn sådan att köpa. Men det kanske blir för mycket mässing?
Hur tunn kan en glasskiva vara och hur skulle man fästa den?
Det vet jag inte men jag kan fråga min make imorgon. Han är glasmästare och jobbar med glas inredning.

• Gilla
Satsuki
  • Laddar…
4774
En annan lösning kan vara att hänga upp en snygg handuk att torka torrt med efter handtvätt.

De flesta stänker nog inte ner så mycket medans sådana som mig blöter ner ett helt badrum bara av att tvätta ansiktet 😀.

Således har jag alltid en handduk att torka tort med. Går på ingen tid alls.
Är jag borta så tar jag alltid papper och torkar torrt handfate

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.