Rickard.
P Poolmanna skrev:
Jag brukar stänga av vattnet när vi reser bort men funderar ofta på vad som händer med varmvattenberedaren (som jag för det mesta låter va på) om det skulle bli en läcka?
Eftersom vvb:n inte har något tryck på inkommande kommer ingenting hända förutsatt att det inte är den eller kopplingarna direkt under den som läcker.
Skulle det vara så att beredaren töms så finns det risk att patronen går sönder men den ska vara skyddad av ett överhettningsskydd så med lite tur löser den ut först.

Redigerat:
  • Gilla
Poolmanna
  • Laddar…
Rickard. Rickard. skrev:
Eftersom vvb:n inte har något tryck på inkommande kommer ingenting hända förutsatt att det inte är den eller kopplingarna direkt under den som läcker.
Skulle det vara så att beredaren töms så finns det risk att patronen går sönder men den ska vara skyddad av ett överhettningsskydd så med lite tur löser den ut först.
Tack, då kan man sova gott även på semestern

P Poolmanna skrev:
Tack, då kan man sova gott även på semestern

Samtidigt finns det väl en massa otäcka saker som kan hända med bostaden som är betydligt sannolikare och allvarligare än att just VVB går sönder. En gnagare som tuggar på en elledning kan orsaka brand t.ex. Hoppas jag inte förstör sömnen för dig.

• Gilla
spislucka och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
L lbgu skrev:
Samtidigt finns det väl en massa otäcka saker som kan hända med bostaden som är betydligt sannolikare och allvarligare än att just VVB går sönder. En gnagare som tuggar på en elledning kan orsaka brand t.ex. Hoppas jag inte förstör sömnen för dig.
Man kan ju hålla nere riskerna så gott man kan. Det är också väldigt liten sannolikhet att man har nytta av bilbältet under en viss resa, men nästan alla använder det ändå för att med en liten ansträngning så håller man ner risken för att något riktigt allvarligt händer.

• Gilla
Anders.o93 och 2 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Man kan ju hålla nere riskerna så gott man kan. Det är också väldigt liten sannolikhet att man har nytta av bilbältet under en viss resa, men nästan alla använder det ändå för att med en liten ansträngning så håller man ner risken för att något riktigt allvarligt händer.
Visst inget fel med det, var bara att man kunde sova gott om man var trygg med VVB jag reagerade på. Är man orolig för den så man inte kan sova gott så kan man nog ändå inte sova gott då det finns betydligt större risker som då borde förstöra nattsömnen.

• Gilla
Olle81 och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.