Hejsan,

Ska ha teknikern på plats snart och behöver stänga av vattnet. Är det denna jag ska vrida på för att stänga av?

• Gammalt vattenrör med en röd ventil och en vattenmätare mot en sliten betongvägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gamla rör och en vattenmätare med ventiler mot en sliten vägg i en källare. Elektriska mätare och en lista är monterade på väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det ser ut som inkommande vatten eftersom det ser ut som det sitter en vattenmätare bredvid. Känn försiktigt på den röda kranen. Det är dyrt med rörmokare på en röd dag.

Ja, om du lyckas stänga den så tar sig vattnet bara fram till vattenmätaren. När vattenmätaren byts så måste man stänga av "i gatan" i nuläget. Nästa gång de ska göras så är det bra / eventuellt tvång på att installera en vattenmätarkonsoll som även har avstängning före mätaren.

D D_Anders skrev:
Ja, om du lyckas stänga den så tar sig vattnet bara fram till vattenmätaren. När vattenmätaren byts så måste man stänga av "i gatan" i nuläget. Nästa gång de ska göras så är det bra / eventuellt tvång på att installera en vattenmätarkonsoll som även har avstängning före mätaren.
Avstängningen före mätaren sitter till vänster.
Däremot har hela rörinstallationen sett sina bäst-före-dagar.

• Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Handlar om ett byte av värmesystemet, så det måste stängas av. Att vissa rör är lite antika i källaren är jag medveten om, och det är nästa steg.

N nb. skrev:
Avstängningen före mätaren sitter till vänster.
Däremot har hela rörinstallationen sett sina bäst-före-dagar.
Haha, ser den nu men såg den inte förut :)

Så är det den röda kranen som jag ska vrida av?

N Nilo Joelsson skrev:
Så är det den röda kranen som jag ska vrida av?
Ja men pilla inte på det på en helgdag

• Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
W whak skrev:
Ja men pilla inte på det på en helgdag
Min tanke är att låta VVSarna göra det i morgon.. Även om jag uppmanas att göra det innan de kommer.

• Gilla
whak
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.