Det är helt klart en risk. Ska du vara riktigt säker måste du tömma radiatorkretsen på vatten.

Ett elavbrott skulle ju vara katastrofalt.

Varför inte sänka temperaturen ytterligare och köra vidare på olja?
 
Kan det vara så att du även får viss ventilation av pannan? Att den tar förbränningsluft innifrån huset?
Stänger du pannan så ventilleras huset inte i samma grad. Tänkbart att du får lite fuktigare inomhus i så fall. Det var bara en tanke?!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.