Hej!
Vill byta Det vattenburna elementet jag har i badrummet till en haddukstork. Nu undrar jag om detta är en kulventil eller liknande så jag kan stänga av ledningen. Någon som känner igen ventilen? sitter som sten. antar att inloppet är den nedre ventilen där termostaten inte sitter, någon som kan bekräfta?
Vill byta Det vattenburna elementet jag har i badrummet till en haddukstork. Nu undrar jag om detta är en kulventil eller liknande så jag kan stänga av ledningen. Någon som känner igen ventilen? sitter som sten. antar att inloppet är den nedre ventilen där termostaten inte sitter, någon som kan bekräfta?
den första bilden är en avstägnigs ventil för eventuela reperationer av radiatorn så den kan du skruva av locket på och vrida igen med en insexnyckel och sedan är det bara att stänga ventilen på den andra bilden så kan du koppla bort elementet
inloppet är det övre röret på andra bilden med ventilen på och om du stänger den helt så kommer det inget flöde och om du skruvar av locket som är på den första bilden så ser du att en insexnyckel ska passa i hålet som är under och då skruvar du igen ventilen så kan du kopla bort radiatorn
Klicka här för att svara