Hej!

Vill byta Det vattenburna elementet jag har i badrummet till en haddukstork. Nu undrar jag om detta är en kulventil eller liknande så jag kan stänga av ledningen. Någon som känner igen ventilen? sitter som sten. antar att inloppet är den nedre ventilen där termostaten inte sitter, någon som kan bekräfta?

• DSC00673.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC00675.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
den första bilden är en avstägnigs ventil för eventuela reperationer av radiatorn så den kan du skruva av locket på och vrida igen med en insexnyckel och sedan är det bara att stänga ventilen på den andra bilden så kan du koppla bort elementet

inloppet är det övre röret på andra bilden med ventilen på och om du stänger den helt så kommer det inget flöde och om du skruvar av locket som är på den första bilden så ser du att en insexnyckel ska passa i hålet som är under och då skruvar du igen ventilen så kan du kopla bort radiatorn

sorry två inlegg men först så visades inte det första för mig ursäkta

Tackar!

Då ska jag göra ett försök på onsdag. Jag trodde att man skulle vrida på locket för att stänga av den. förstod inte att man skulle vrida av hatten. så inloppet är altså på bild nr1?

kasjo skrev:
Tackar!

så inloppet är altså på bild nr1?
Nää de ä retur/ut

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.