Jag har vattenburen värme som värms av gaspanna. Allt är modell äldre, Huset är från '39, men upgraderingar har skett. Ingen aning om ålder på pump och panna.
När jag nu vrider ned gaslågan så undrar jag om jag samtidigt kan stänga av circulationspumpen. Eller riskerar jag att vattnet börjar koka? Pilotlågan brinner ju trots allt.