Jag har vattenburen värme som värms av gaspanna. Allt är modell äldre, Huset är från '39, men upgraderingar har skett. Ingen aning om ålder på pump och panna.

När jag nu vrider ned gaslågan så undrar jag om jag samtidigt kan stänga av circulationspumpen. Eller riskerar jag att vattnet börjar koka? Pilotlågan brinner ju trots allt.
 
Det är brukligt att inte stänga cirkulationspumpen på sommaren, den har lätt för att ärga fast när den inte snurrar. Det är ingen risk att det kokar du har termostat.
rogge
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.