Hej

Jag planerar att bygga ett sovloft på 1,4 x 2,9 m och ska enligt konstruktionstabell ha 45x220 golvreglar på den långa delen. Men det bygger ganska mycket i höjd tillsammans med bärlinan. Kan jag använda stålreglar istället och vilka dimensioner behöver jag isåfall då?

Mvh Markus
 
S
Har du möjlighet att fälla in reglarna?
 
S scorp1on skrev:
Har du möjlighet att fälla in reglarna?
Hur menar du? Fälla in stålregeln i träregel eller i bärlinan?
 
Hur smalt vill du ha?
4kantsprofil 100x50x3 är ju rätt stabilt.
 
S
H helinerd skrev:
Hur menar du? Fälla in stålregeln i träregel eller i bärlinan?
Fälla in träreglarna i bärlinan, så du din max höjd blir motsvarade bärlinas höjd.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.