A
richardtenggren richardtenggren skrev:
Okej, de jag kollat på väger mellan 37-45 kg(tog de 4 översta inbyggnadsugnarna på Elons hemsida).
Man lyfter lätt in en ugn på plats, det gör man inte om de väger upp emot 50kg

• Gilla
Mattias_Jo1
  • Laddar…
A
torbeno torbeno skrev:
Vet att min ugn var väldigt tung att lyfta på plats. Kollade specen nu, 44 kg.
[länk]
Den har ånga och massa andra funktioner jag aldrig använder …
ångan gör att ugnen blir mycket tyngre då krävs det nästan två för att lyfta in och ut den ur hålet.

electroluxaren skrev:
ångan gör att ugnen blir mycket tyngre då krävs det nästan två för att lyfta in och ut den ur hålet.
Jag vill minnas att jag hade ett enklare lyftbord som jag kunde veva upp till rätt höjd och sedan knuffa in den.

Så här blev det i våran nyrenoverade tvättstuga, en del jobb kvar men att få upp maskinerna är fantastiskt.
Det är även monterat IKEAs utdragbara arbetsyta under maskinerna.

• Nyrenoverad tvättstuga med vit tvättmaskin och torktumlare, IKEA arbetsyta och vita skåp mot mörkblå vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Axb och 6 till
  • Laddar…
P piko skrev:
Så här blev det i våran nyrenoverade tvättstuga, en del jobb kvar men att få upp maskinerna är fantastiskt.
Har även du använt överskåp för kyl/frys?

T Tompafix skrev:
Har även du använt överskåp för kyl/frys?
Ja, det stämmer bra!

• Gilla
Tompafix
  • Laddar…
Hej!
Ni som har monterat era tvättmaskiner på Ikeas skåp, har ni även fäst hela skåpet i en skena på väggen bakom (så som man monterar köksskåp)?
Mvh, Mia

J Jonidelle skrev:
Hej!
Ni som har monterat era tvättmaskiner på Ikeas skåp, har ni även fäst hela skåpet i en skena på väggen bakom (så som man monterar köksskåp)?
Mvh, Mia
Det var min tanke men jag råkade få befintliga vägguttag i samma höjd, så nu sitter de monterade som "vanligt" med 2 skruvar /skåp i väggen.
Har man gipsvägg utan kottlingar eller osb bakom skulle jag rekommendera skena för att få fler fästpunkter.

Claes

P piko skrev:
Fint, tycker du att IKEAs utdragbara arbetsyta tillför det som ni trodde, har velat lite hur mycket det tillför, sanitetschefen har sagt nja vi avvaktar.

C Claes Hedman skrev:
Fint, tycker du att IKEAs utdragbara arbetsyta tillför det som ni trodde, har velat lite hur mycket det tillför, sanitetschefen har sagt nja vi avvaktar.
Jag får passa på och tacka för inspiration, info och bilder och visa hur det ser ut nu, vi letar just nu kakel
och lämplig belysning ( någon som har förslag)

Claes
Modern tvättstuga med vita skåp, grått arbetsbord och tvättmaskin.
Skapa konto

• Gilla
Axb och 7 till
  • Laddar…
C Claes Hedman skrev:
Vi förvarar smutstvätt i trådkorgar, smidigt att ställa ner på hyllorna vid i- och urlastning.
Jag tycker nog att de helt klart fyller sin funktion!

Bifogar en bild på smutstvättförvaringen :-)
Tvättstuga med vitvaror, skåp och trådkorgar för smutstvätt på hyllor under arbetsyta.
Skapa konto

• Gilla
saiter och 1 till
  • Laddar…
C Claes Hedman skrev:
Det var min tanke men jag råkade få befintliga vägguttag i samma höjd, så nu sitter de monterade som "vanligt" med 2 skruvar /skåp i väggen.
Har man gipsvägg utan kottlingar eller osb bakom skulle jag rekommendera skena för att få fler fästpunkter.

Claes
Tack för snabbt svar! :)

J Jonidelle skrev:
Hej!
Mvh, Mia
Ingen skena.
Två långa skruv med plugg i väggen. En i varje internt skåphörn.

• Instruktion för montering av skåp med två skruvar och pluggar fixerade i hörnen av skåpet och varningssymboler.
    Skapa konto
  • Illustration av montering av skåp utan skena, visar skruvar och pluggar i skåpets hörn och väggfäste.
    Skapa konto
  • Gilla
Jonidelle
  • Laddar…
J Jonidelle skrev:
Hej!
Mvh, Mia
Ja

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.