Hej
Nu har jag satt igång med mitt staket och grävt ner 70 plintar från Benders med fast stolpsko. För att det skulle bli extra stadigt slog jag i en säck grovbetong i varje hål också. Problemet är bara att benders stolpsko svajar lite när jag trycker på stolparna.
Man kan knappt se att dom ger med sig men det blir en hel del på 2 m stolpar.
Pratade md Benders i dag och fick tipset att man skulle ta PL 400 i mellan när man drar ner dom i plinten.
Har någon erfarenhet av detta?? Är det naturligt med ett visst svaj eller ska dom inte gå att rucka alls?

Tack på förhand
Rickard

Hej på er
Jag svarar själv på ovanstående fråga om PL 400.
Det hjälpte inte alls att sätta PL 400 mellan metallen i stolpskon och plinten.
Testade istället att sätta ett vinkeljärn mellan stolpen och plinten och det hjälpte bra eftersom det förhindrar stolpens möjlighet att röra sig i sidled. Men jag är förvånad att ett så pass stort företag som Benders kan släppa en produkt som fungerar så här dåligt.
Ska sätta plintarna till staketet på framsidan i helgen och har därför köpt nya traditionella plintar med nergjutna plattjärn.
Trevlig helg
Rickard

Hemmakatten
Richard, synd att du inte fick svar på din fråga. Men förmodligen var det ingen som råkat ut för exakt samma problem.

Mycket bra att du redovisar hur det gick och lösningen på problemet. Garanterat kommer flera ha nytta av dtta. :)

Hej
Den bästa lösningen är att ha traditionella plintar. Jag satte staketet på framsidan i helgen och gjöt fast traditionella 70 plintar med två plattjärn. Det är en sådan otrolig skillnad för dessa står så stadigt att man skulle kunna kedja en elefant till dom utan att vara orolig för att det svajar. Jag kommer att uppdatera om Benders/Hornbachs sätt att ta till sig kritiken.
Mvh
Rickard

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.