Sökte i forumet men hittar i princip inga inlägg om profilstolpar. Vill slippa ha en ful/snygg sida på mitt staket och liggande brädor både på utsidan och insidan av stolpen vill jag inte ha. Är inte detta en bra lösning eller varför hittar jag inga diskussioner kring dessa? Vet att jag kan bygga en egen stolpe men smidigare med färdiga.

Så, några kommentarer eller åsikter?

En L-formad träbjälke eller regel, sågad och behandlad för byggnadskonstruktion, mot vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


https://www.bauhaus.se/profilstolpe-plus-2-spar-tryckimpregnerad-9x9x267-cm
 
Funkar säkert bra, men misstänker att det det är det horribla priset som avskräcker.
722:-/st😳
En vanlig 95x95 kostar inte mer än 150:-
 
Kan det vara för att de flesta staket med liggande ser billigt ut och ännu värre när de bågnar efter något år ?
 
  • Gilla
DannesJ
  • Laddar…
Peter2400 Peter2400 skrev:
Funkar säkert bra, men misstänker att det det är det horribla priset som avskräcker.
722:-/st😳
En vanlig 95x95 kostar inte mer än 150:-
Ja, men ibland är det värt att betala för att lösa ett problem tänker jag. Behöver inte så många så kostnaden i sig är liten :)

I InsidersUnited skrev:
Kan det vara för att de flesta staket med liggande ser billigt ut och ännu värre när de bågnar efter något år ?
Tycker liggande staket är snyggare så alla tycker olika. Skeva staket är dock aldrig snyggt.

Har satt stolpjärnen med 150 cm mellanrum så förhoppningsvis ska brädorna inte vrida sig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.