3 977 läst ·
3 svar
4k läst
3 svar
Städa fasad från insekter och skit, borste?
Hej
Jag är ute efter någon sorts smidig rengöring av träfasad från insekter och löst skit. Jag vill slippa vatten och kemikalier. Jag provade lövblås vid ett tillfälle, men det skitade ner mer än vad det hjälpte. Jag tänker mig något i stil med en borste? Jag har använt klassisk piassavakvast, men den är hård, vilket ger linjer i plåtar och sliter på träfasaden, sen är den dessutom så kantig att man inte når in i hörn eller trängre utrymmen. Är borsten för fin så tänker jag att den kan komma fastna på delar av träfasaden.
Har ni några förslag på produkter eller något "husmorstips"? Hur gör ni för att hålla utsidan av huset/uteplatsen i bra skick?
Tack för er tid!
Jag är ute efter någon sorts smidig rengöring av träfasad från insekter och löst skit. Jag vill slippa vatten och kemikalier. Jag provade lövblås vid ett tillfälle, men det skitade ner mer än vad det hjälpte. Jag tänker mig något i stil med en borste? Jag har använt klassisk piassavakvast, men den är hård, vilket ger linjer i plåtar och sliter på träfasaden, sen är den dessutom så kantig att man inte når in i hörn eller trängre utrymmen. Är borsten för fin så tänker jag att den kan komma fastna på delar av träfasaden.
Har ni några förslag på produkter eller något "husmorstips"? Hur gör ni för att hålla utsidan av huset/uteplatsen i bra skick?
Tack för er tid!
Tycker att fasadborste är det bästa. Då kan man där behov finns slå på vattnet. T.ex. fågelskit. Dess borst är mjukare än piassavakvast.Big D skrev:
Hej
Tack för er tid!
Tack för ditt tips, hade inte alls tänkt på fågelskit, men klart värt att ha möjlighet till vattenanslutning då. Jag googlade lite tidigare och hittade vattenanslutna tvättborstar, men såg tvättborstarna mest i sammanhang till fordon och uteslöt dem då de kanske endast går sönder när de används torra på en fasad. Läste vidare lite recensioner precis på Jula där deras tvättborstar fungerar även som fasadborste, så provar en sådan. Tack för tipsetT Tompafix skrev:
NP Jag har en med teleskopsskaft så jag slipper klättra på stege. Finns olika längder.Big D skrev:
Tack för ditt tips, hade inte alls tänkt på fågelskit, men klart värt att ha möjlighet till vattenanslutning då. Jag googlade lite tidigare och hittade vattenanslutna tvättborstar, men såg tvättborstarna mest i sammanhang till fordon och uteslöt dem då de kanske endast går sönder när de används torra på en fasad. Läste vidare lite recensioner precis på Jula där deras tvättborstar fungerar även som fasadborste, så provar en sådan. Tack för tipset![]()
Klicka här för att svara