Inte tvärsäker, men ganska misstänksam.

Nej, det händer inte varje gång med reläet (en av 5-10?) men aldrig med den mekaniska brytaren som hittills använts. Det är ju en vanlig Eljo återfjädrande strömbrytare. Har inget oscilloskåp så jag kan inte se skillnaden i beteende i detalj.

Gör något likt som 13th Marine visar i #12 så blir det säkert bra. Själv skulle jag lägga motståndet till höger om kondingen in mot portsidan. Och att du skulle skada reläet av typen du visat genom liknande kopplingar kan du nog bortse från.

En enkel sak att göra och testa om inte annat.

GK100 GK100 skrev:
Gör något likt som 13th Marine visar i #12 så blir det säkert bra. Själv skulle jag lägga motståndet till höger om kondingen in mot portsidan. Och att du skulle skada reläet av typen du visat genom liknande kopplingar kan du nog bortse från.

En enkel sak att göra och testa om inte annat.
:thinking:ska man flytta motståndet till andra sidan kan man väl lika bra ta bort det helt?

13th Marine 13th Marine skrev:
:thinking:ska man flytta motståndet till andra sidan kan man väl lika bra ta bort det helt?
Ja i stort går det nog lika bra både med och utan motstånd och även placeringen. Men om man vet mer om hur ingången ser ut sett som en tvåpol kan jag se en möjlighet till en liten fördel med rätt val till höger. Samma med din placering vänster om det gäller att ha koll på och skydda mot okontrollerad urladdning.

TS får testa något på temat jag tror det löser problemet utan att behöva dimensionera direkt mer än vad som nämnts för en rimlig konding här tidigare.

Ok, tack för all hjälp, jag ska göra ett försök och rapportera!

Bara för att dubbelkolla så att ordföranden i trögfattarföreningen inte missförstått:
  • Ingången till porten är A och B. Det till höger om streckade strecket har vi inte riktigt koll på eftersom det är inne i portelektroniken.
  • GK100 föreslår att möjligen flytta motståndet enligt pilen.

Handritat schema av en elektrisk krets med märkningarna A och B vid en port och en pil som föreslår flytt av ett motstånd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag hälsade när jag kom!

Men ja! Du har fattat :)

• Gilla
jahallåja
  • Laddar…
Kjell.com har en mosfet krets för 99:-. Kan den kanske fungera?

MOSFET är en tillverkningsteknologi.
Vad för något finns påKjell?

Protte

Du skjuter från höften, det är bara en transistor som är så snabb som möjligt, absolut ingen avstudsning eller fördröjning.
Den modulen skulle suttit i larmet men nu sitter det ett mekaniskt relä där.

Protte

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.