Hej, i helgen la jag ett plåttak (12 kvm) över en liten altan/farstukvist jag nyss byggt. Tycker dock inte att det blev så vackert från undersidan. Först tänkte jag sätta pärlspont eller panel under taket med infällda LED-spottar, men har nyss fått reda på att plåttak kondenserar väldigt mycket och att det skulle bli droppa på panelen. Illa!

Så det enda jag kan komma på nu är att dra fram kompressorn och lacksprutan och blaska vit lackfärg underifrån istället, vad tror ni om det? Då kan jag ju passa på att sprutmåla de trävita reglarna också kanske?

Jag tänkte lägga ut bilder senare...

mvh

Fredrik
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.